Dia Internacional de la Dona

8 DE MARÇ DE 2022

Com ja sabeu, el 8 de març de cada any celebrem el Dia Internacional de la Dona. Per a això es van dur a terme diverses activitats que van servir d’homenatge a totes les dones del món. Desitgem recordar que la condició femenina no implica inferioritat, sinó que quan a la dona se li permet ser lliure i fer ús dels seus propis recursos, és capaç de grans assoliments que beneficien a tots els éssers humans.

Gran part del nostre alumnat va decidir fer vaga aqueix dia, una cosa respectable; encara que en una certa forma mancada de sentit. El Sindicat d’Estudiants va convocar un dia de vaga per a commemorar el Dia Internacional de la Dona. Sembla contradictori. Gràcies a l’educació, a la qual joves i xiquetes han accedit, les dones han millorat la seua pròpia condició de vida. Llavors, el 8 de març tot l’alumnat unit hauria pogut ser present en l’institut ja que aquest és el lloc en el qual elles es formen i maduren. Els estudiants, reunits en el nostre centre, haurien celebrat en igualtat i amb alegria el Dia de la Dona. No es tractava d’un dia de “vacances”, sinó d’un dia festiu en el qual commemorar quants drets han sigut reconeguts ja a les dones i quants ens queden per aconseguir.

Per al nostre alumnat de primer cicle, que sí que va assistir aqueix dia al nostre institut, el Departament de Música amb Fàtima, María i Laura, van preparar i van guiar a l’alumnat en una coreografia multitudinària en les pistes amb una música molt vital que ens va transmetre una força i una energia molt positives. Poc abans d’aqueix espectacle, es van llegir diversos manifestos en homenatge a la Dona en les diferents llengües impartides en el nostre centre. Més endavant us mostrarem un vídeo sobre això en el nostre canal i podreu comprovar l’emocionant que va resultar l’acte.

També s’han dissenyat arbres replets de fulles i flors que decoren les parets de cadascuna de les nostres aules. En aqueixes fulles i flors els alumnes han escrit unes paraules dedicades a les dones importants del seu entorn (mare, tia, àvia, amiga…). Sempre hem prestat atenció a les dones destacades de la Història; no obstant això, enguany hem volgut homenatjar aqueixes dones amb les quals convivim i a les quals admirem, les nostres “heroïnes” anònimes. Enguany, elles són les protagonistes.

La Biblioteca també s’ha implicat en aquesta celebració. Per a això ha sigut decorada amb papallones, reflex de la llibertat femenina, que s’han anat col·locant en finestres, prestatgeries, portes… I com a testimoniatge que la Dona va deixar una marca escrita a Espanya al llarg de la història, s’han exposat imatges i textos de dones escriptores de diferents èpoques i llengües, i que podeu visitar. També us animem que llegiu les cites que decoren el panell cobert, escrites per dones i que han sigut reproduïdes en el seu idioma original (francés, anglés, valencià i castellà). Per a tot això s’ha comptat amb la inestimable ajuda de l’alumnat de 3PMAR.

Finalment, en el corredor que es dirigeix a les aules de cicles, un gran arbre ha sigut decorat amb grans fulles de diferents colors on el professorat i tot el personal que treballa en el centre ha escrit unes paraules destinades a una dona rellevant en les seues vides.

Finalment, entre tots hem aconseguit que aquest 8 de març de 2022, Dia Internacional de la Dona, haja resultat ser el que preteníem, un Homenatge en el qual la dona ha elevat la seua veu i ha sigut escoltada per tota la comunitat educativa.

Gràcies per la vostra participació.

Jose Fuentes