Torneig d’escacs

VI Torneig d’escacs de l’IES Canonge Manchón

Si t’agrada els escacs, no te’l perdes!

El passat 11 de Novembre, va donar principi el sisé torneig d’escacs de l’IES Canonigo Manchón.

Primer de tot, m’agradaria agrair al professor Alberto, de la famlila professional de manteniment, per proporcionar-nos aquesta informació.

Aquest torneig, organitzat per Alberto al costat dels professors Laura i Antonio de matemàtiques, es fa en les taules de pícnic al costat de la cantina, durant el primer esplai del dijous. Els alumnes podien apuntar-se amb unes fitxes que entregaven en consergeria o per correu electrònic, com ja es va explicar en una notícia anterior. En aquest torneig estan participant uns 42 alumnes (des de 1r de l’ESO fins a 2n de Batxillerat).

El torneig està encara en curs, no ha acabat encara, perquè la final se celebrarà el dijous 16 de desembre.

Per als quals no van poder apuntar-se a aquest torneig, no us preocupeu, perquè es realitzaran més tornejos. S’està planificant un per a l’última setmana abans de vacances de Nadal per a professorat, alumnat i ex-alumos i fins i tot també s’estan plantejant fer un intercentres!

És possible que els que mai hàgeu participat en un us pregunteu, com funciona el torneig?

El torneig funciona amb el sistema Suís, que la seua major característica és que no es tracta d’una eliminatòria. Els participants no són eliminats, un no perd o queda desqualificat, sinó que van sumant punts i els aparellaments es fan entre jugadors que tinguen la mateixa puntuació.

Què vol dir això? Vol dir que si guanyes molt et tocarà amb persones que són millors però si perds no t’eliminen, t’aparellen amb jugadors del teu nivell i continues tenint possibilitats de guanyar.

Anima’t i participa en el següent!!

Carlos Sánchez