ERASMUS +

Acreditació Erasmus+ 2021-27

La sol·licitud presentada pel nostre centre per a obtindre L’Acreditació Erasmus+ 2021-27 (KA120) ha sigut seleccionada per l’Agència Nacional Europea SEPIE (Servei Espanyol per a la Internacionalització de l’Educació) en la resolució del 23 de març de 2021.

Es tracta d’una certificació que avala el nostre pla per a dur a terme activitats de mobilitat d’alta qualitat en el marc del nostre projecte de plurilingüisme.

Això suposa que podrem dur a terme activitats d’internacionalització per a l’alumnat i professorat en el període 2021-2027 subvencionades pel programa europeu Erasmus+ i d’una forma simplificada respecte a programes europeus anteriors.

El nostre centre porta participant en projectes europeus Erasmus+ i en els anteriors Comenius des de fa més de 20 anys. Això ha permés al nostre alumnat prendre part en intercanvis amb centres de molts països europeus i al nostre professorat realitzar estades en centres europeus per a conéixer noves metodologies i millorar la competència lingüística en el cas de professorat que participa en el projecte de plurilingüisme.

L’acreditació Erasmus garantirà subvencions per a les estades d’immersió lingüístiques de l’alumnat en diferents països de l’Unió Europea. A més aquest curs 2023/24 s’han realitzat 2 estades de llarga duració amb Irlanda des de 4t ESO.

El professorat podrà actualitzar les seues competències lingüístiques i metodològiques dins d’aquest nou programa i els equips docents i directius podran conéixer altres formes d’organització i de gestió dels centres educatius.

Avans de l’acreditació es va participar en projectes Erasmus i Comenius. Els últims projectes Erasmus en els que vam participar foren.

womenslegacy

Women’s Legacy: Our Cultural Heritage for Equity” és un projecte europeu que contribuirà de manera decisiva a la inclusió de les dones protagonistes de la història i la cultura i el seu llegat en els continguts educatius.

Els cinc productes intel·lectuals realitzats per l’equip del projecte es publicaran en format digital, accessible i gratuït, amb la finalitat de facilitar i fomentar la transmissió a les aules d’una cultura completa i veritablement universal que recupere el patrimoni cultural europeu i que ajude a l’erradicació de les desigualtats de gènere des de la base.

Els cinc productes intel·lectuals qu es realitzaran són:

*Un banc de recursos. Amb activitats, indicacions i informacions sobre les dones i les seues obres i contribucions, classificades per matèries i nivells de l’ESO i adaptades al contingut definit en la legislació.

*Tres catàlegs d’obres i fragments d’autoria femenina: musical, literari i artístic.

*Un curs de formació contínua sobre «Una ciència amb científiques per a l’aula», dirigit al professorat del màster de secundària, al professorat de secundària, així com a personal assessor de formació.

Webs: Common Roots-Bilingualism” és un projecte Erasmus+ d’intercanvi de bones pràctiques entre quatre instituts europeus bilingües o en els quals s’utilitzen diverses llengües vehiculares. Aquest projecte és la continuació d’un projecte Erasmus anterior, WEBS (2018/2020). En aquest projecte participen Alemanya, França, Polònia i Espanya.

L’objectiu és posar en relleu l’existència de llaços comuns entre els diferents països europeus i com aquests afecten les identitats bilingües.

L’alumnat participarà en activitats comunicatives, digitals i interactives, com l’intercanvi de cartes o l’enregistrament i edició de vídeos i podcasts, l’edició d’una revista digital o l’edició d’un codi de conducta cultural digital. Totes aquestes activitats es realitzaran combinant l’ús de l’anglés i de les diferents llengües de cada país.

A través d’aquestes activitats l’alumnat desenvoluparà competències com la competència plurilingüe, la competència digital i la competència en consciència i expressió cultural.

Al llarg del projecte es realitzaran quatre activitats de mobilitat, una a cadascun dels països participants. L’alumnat visitant es quedarà a les cases de les famílies del país amfitrió i tot l’alumnat participarà en les activitats programades per l’institut amfitrió.

Tota l’informació del projecte es pot consultar a la seua pàgina web “www.bilingualschools.online

El projecte “Ethos d’Europa: Acting for Integration ” vol definir, guiar ideals i creences que caracteritzen una “identitat europea”. El projecte emfasitza la funció important d’integració i multiculturalisme. Situació que preocupa dins la Unió Europea. Molts països europeus són afectats per la migració i desafiat
per una afluència de nòmades i refugiats en camins diferents. És important que el nostre alumnat es familiaritze amb aquests temes i es convertisca en un ciutatà europeu obert i tolerant.

Les motivacions del nostre projecte són:

• El millorament de la qualitat d’educació.
  • La promoció d’apropaments de docència innovadora a través del aprenentatges col·laboratius per utilitzar formes diferents d’expressió artística i mitjans de comunicació digitals diferents.
  • El reforç d’una identitat europea, treballar i desmantellar “clichés” i estereotips.
  • La millora de la competència lingüística i comunicativa de l’alumnat, mestres, les escoles i les comunitats implicades en el projecte.
  • L’enfortiment de competència intercultural, la capacitat de canviar una perspectiva i augmentar els referents culturals de diferent consideració.