PATIS LÚDICS

A l'hora de l'esplai... Vine a Patis Lúdics

El curs 2022/23 un grup de professorat començà a crear un espai on un dia a la setmana l'alumnat pot acudir a jugar a diferents llocs de taula. La iniciativa ha tingut un seguiment espectacular i els beneficis són impressionants: l'alumnat parla, es relaciona, s'oblida per 30', entre altres coses, del móbil.

Aquestes activitats fomenten el desenvolupament de habilitats com estrategia, concentració, coordinació i un gran benefici per a millorar les capacitats socials dels estudiants.

Habilitats socials: El nostre alumnat té la possibilitat de jugar amb companys que no conèix d'altres grups, arribar a acords, planificar i modificar estratègies, respectar les intervencions, regular les emocions, ha de treballar la paciència i aprendre tant a perdre com a guanyar, així com a treballar conjuntament en els jocs col·laboratius.
Habilitats lingüístiques: L'alumnat ha d'atendre una explicació oral per tal d'aprendre a jugar a un nou joc, llegir les instruccions de manera autònoma així com a formular preguntes; però també ha d'explicar les normes als nous participants, elaborant una exposició clara, i respondre les preguntes dels seus companys. Treballen l'empatia, la concentració i la lectura. A més, al llarg del joc, han de respectar els torns de paraula, posar en pràctica l'escolta activa i la resolució de problemes buscant la informació en el mateix joc.