NOVA NORMATIVA SOBRE L’ÚS DELS MÒBILS ALS CENTRES QUE ENTRA EN VIGOR EL 6 DE MAIG DE 2024

Normativa sobre l’ús del mòbil

Amb data 3 de maig s’ha publicat:

RESOLUCIÓ de 17 d’abril de 2024, sobre determinats aspectes per a la regulació de l’ús de dispositius mòbils en centres educatius no universitaris sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana.

L’objecte d’aquesta resolució és regular l’ús de dispositius mòbils en els centres educatius durant la jornada escolar (horari lectiu, temps d’esplai i períodes dedicats al desenvolupament d’activitats complementàries i extraescolars), respectant la seua autonomia i les normes d’igualtat i convivència establides en l’organització i el funcionament del centre educatiu.

En el apartat 2. del tercer punt, Regulació, informa que davant de l’incompliment de les condicions d’ús, cada centre establirà, dins de les seues normes d’organització i funcionament, el procediment de retirada, custòdia temporal i devolució dels dispositius.
Abans de la retirada, el personal docent ha d’assegurar-se que l’alumne els apague com a garantia de confidencialitat. Mantindre operatius estos dispositius s’entendrà com a ús.

Excepcionalitats recollides al quart punt de la resolució.

• En el cas d’activitats que requerisquen l’ús didàctic de dispositius mòbils, hauran de preveure’s en el projecte educatiu de centre i en la programació d’aula corresponent, amb la supervisió del personal docent.[…]. Una vegada finalitzada l’activitat, el personal docent haurà d’assegurar-se de l’apagament dels dispositius mòbils.
  • La direcció del centre podrà autoritzar l’ús del dispositiu mòbil per raons individuals específiques de salut o altres degudament justificades.

Demanem la sensibilització a tota la comunitat educativa sobre l’ús responsable i segur de dispositius mòbils i els riscos d’internet i les xarxes socials.

Normes d’organització i funcionament del centre.

Al RRI del centre, aprovat en el Consell Escolar el 30 d’abril de 2017, en el seu apartat 5.6 recull la prohibició de l’ús del mòbil, la excepcionalitat, i el procediment de retirada, custòdia temporal i devolució dels dispositius.

En el punt 5 de l’apartat 5.6, es pot llegir que l’incompliment d’aquesta norma serà objecte de sanció (…) i com a mesura correctora, la retirada immediata de l’aparell (…). Per tal de garantir a l’alumne/-a que l’aparell no serà utilitzat, es podrà quedar amb la bateria (o apagar-lo) i l’aparell serà tornat a ultima hora del següent dia lectiu al pare/mare/ tutor de l’alumne/-a. Si l’alumne/-a és major d’edat, podrà recollir-lo personalment en finalitzar la jornada lectiva.

Podeu trobar el RRI a la secció del web famílies i alumnat.