PROJECTE MICROMÓN 2023

MICROMÓN: DOCÈNCIA COL·LABORATIVA ORIENTADA AL DESCOBRIMENT DE NOUS ANTIBIÒTICS EN LA LLUITA CONTRA ELS SUPERBACTERIS

Els alumnes de 1r batxillerat de l’àrea de ciències (biologia), estan realitzant una sèrie d’experiments, en un programa innovador concebut per la Universitat de Yale, els EUA, per a motivar als estudiants cap a l’elecció d’un grau en Ciències Experimentals, al mateix temps que aborda una amenaça per a la salut a nivell global: la reduïda disponibilitat d’antibiòtics eficaços.

La idea d’aquesta sèrie d’experiments, és que els alumnes facen un treball de camp i investigació en el laboratori sobre mostres del sòl a la recerca de nous antibiòtics.

Aquest curs proporciona una plataforma d’aprenentatge de la biologia que integra una aproximació real a la investigació en lloc de pràctiques de laboratori amb resultats predeterminats i sense un objectiu concret.

S’utilitzen tècniques de l’aprenentatge actiu per a aconseguir de manera simultània objectius educatius i científics.

Calendari d’activitats:

• DV. 20 de gener
  • DV. 27 de gener
  • DM. 31 de gener
  • DL. 6 de febrer
  • DC. 8 de febrer
  • DL. 13 de febrer

Galeria de fotos de la 2a i 3a sessió: