Taller mediambiental d’espècies invasores a l’IES

El departament de biologia ha organitzat amb “aula de rèptils” un taller al centre per conscienciar a l’alumnat de l’errada de tenir a aquests animals com a mascotes i el perill que suposa a l’ecosistema l’abandonament a la natura en un espai queno és el seu.

Al taller han pogut veure rèptils, amfibis i aràcnids. L’alumnat que l’ha desitjat també ha pogut tocar-los i comprovar la textura de la seua pell.

Informem que: Els animals que participen al taller no són espècies capturades. Han sigut criats en captivitat i estan inscrits al nucli zoològic amb la documentació corresponent.

Macroclemys. Tortuga de agua.
Pardalis. Tortuga de tierra africana
Ophisaurus. Lagarto.

Pyxicephalus. Rana toro africana.

Pogona. Lagarto
Lampropeltis. Serpiente.
Camaleón.
Pitón Mourus.
Dendrobates. Rana punta de flecha.
Bombina. Rana
Brachypelma. Taràntula

Característiques dels animals:

Macroclemys. Tortuga d’aigua. Considerada la tortuga d’aigua dolça probablement més gran del món. En estat adult pot arribar fins als 80 kilos de pes.És l’únic animal que no poden tocar l’alumnat. Es considera que aquest animal en estat adult (el de l’exposició és menut, de 20 cm.) té una de les 10 mossegada més potents del món animal.

Pardalis. Tortuga de terra africana, la quarta més gran del món, pesant d’adulta dels 30/40 kilos de pes.

Ophisaurus. Curiós llangardaix, amb aparença de serp. Una involució dels llangardaixos, la conseqüència és aquesta espècie sense potes.

Pyxicephalus. Granota bou africana, la més gran del món. No menja insectes, menja ratolins o el seu equivalent que li entre per la boca. En estat adult uns 2 kilos de pes.

Pogona. Llangardaix d’aparença agressiva, però en realitat molt dòcil. Curiós cos aspre.

Lampropeltis. Típica serp inofensiva, molt coneguda com a falsa coral, per la seua semblança en els colors a la terrible Coral.

Camaleón. No cal dir res, només en veure els seus ulls que giren en qualsevol direcció.

Pitón Mourus. L’estrella, tant per a l’alumnat com per al professorat, sense ser gran, pesa uns 20 kilos.

Dendrobates. La famosa granota punta fletxa, a la natura és considerada un dels vertebrats més verinosos del món.

Bombina. Molt curiosa entre l’alumnat per el color de la seua panxa. Aquesta granota quan es veu amenaçada, es dóna la volta mostrant la seua panxa, per a què el depredador es pense que és una granota verinosa, quan en realitat és inofensiva.

Brachypelma. Gènere d’aranyes que inclou diferènts espècies de taràntules. Disposa de pèls urticants que llança als seus depredadors quan es troba en perill.