“Fem de l’escola un somni i del somni una realitat”

Nom de l'experiènia /Nombre de la experiencia

“Fem de l’escola un somni i del somni una realitat”


Dades del Centre /Datos del Centro

4600049

CEIP 9 D'OCTUBRE

ALCÀSSER

 


Breu descripció /Breve descripción

Projecte: ”Comunitat d’Aprenentatge”.

Englobat dins d’un model d’escola inclusiva i seguint un model l’aprenentatge dialògic, portem a terme actuacions educatives d’èxit basades en evidències científiques que augmenten els aprenentatges i milloren la convivència: Grups Interactius, Tertúlies Literàries Dialògiques, Comissions Mixtes.
(projecte basat en la recerca realitzada pel grup CREA de la universitat de Barcelona)

A més a més la convivència s’emmarca dins d’unes actuacions denominades “Espais de Diàleg”. Són uns espais oberts que tenim alumnat, professorat, famílies i equip de menjador. A través d'un diàleg basat en arguments de validesa, des del respecte i la igualtat, arribem a acords i consensuem aquelles normes que volem que regisquen les nostres relacions per assegurar unes relacions lliures de violència des de les primeres edats.

També ressaltar les actuacions metodològiques actives i bones pràctiques que al centre es desenvolupen a partir del treball col·laboratiu de l’alumnat, com: dinàmiques per a l’adquisició de la lectoescriptura al 1r cicle que fomenten la creativitat en el desenvolupament de les tasques dins de les àrees lingüístiques, afavorint una transició més suau i acollidora; treball per tasques; tallers d’expertes i experts; creació de projectes integrals per a la realització d’una companyia de teatre.

Totes aquestes activitats inclusives conformen el dia a dia de l’escola fomentant la construcció d’aprenentatges significatius, l’increment de les competències bàsiques de l’alumnat a la vegada que es desenvolupen habilitats socials.


Objectius /Objetivos

- Millorar l’aprenentatge de tot l’alumnat.

- Millorar la convivència dins del centre, però també, en el conjunt de la comunitat educativa.

- Incrementar el percentatge d’alumnat que assoleix els objectius i les competències clau.

- Crear un clima d’altes expectatives per a tots i totes.

- Desenvolupar canvis organitzatius i metodològics que contribuïsquen a la democratització de l’aula i dels coneixements.

- Millorar la competència emocional i les habilitats d’interacció social de l’alumnat per aconseguir una major inclusió socioeducativa, compensant les desigualtats.

- Fer una transició més suau entre Infantil i Primària.

- Afavorir el procés, les vivències i interessos de l’alumnat tenint molta cura de seua la motivació.

- Dur un seguiment el més fidel possible, dels avanços de l’alumnat per tal d’oferir-los l’acompanyament que cadascú requereix.


Aspectes que es mostraran /Aspectos que se mostrarán

- Justificació teòrica del projecte d’escola. Projecte Educatiu del Centre en la pràctica.

- Observació directa de l’organització com a Comunitat d’Aprenentatge i de les actuacions d’èxit que es desenvolupen a les classes: grups interactius, tertúlies literàries dialògiques (a Infantil i a Primària).

- Visió general de l'organització dels espais de diàleg que funcionen a l’escola. Observació directa d’aquestes, visualització de vídeos i cartells de difusió elaborats per l’alumnat (Infantil i Primària).

- Observació de les actuacions metodològiques actives i bones pràctiques que al centre es desenvolupen a partir del treball col·laboratiu de l’alumnat: treball per tasques, tallers d’experts i expertes i que fomenten la creativitat en el desenvolupament de les tasques dins de les àrees lingüístiques (Primària).

- Temps i espai per a la reflexió i intercanvi pedagògic de les pràctiques observades.

- Valoració i avaluació col·laborativa de la proposta.

- Suport al centre observador per a posar en pràctica les actuacions observades, en cas que ho sol·licite.

 

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies