a) Analitzar, des del punt de vista educatiu, el context cultural i sociolingüístic de l’escola d’idiomes, a fi de proposar a l’equip directiu el projecte lingüístic per a la seua inclusió en el projecte educatiu de centre.
b) Analitzar i informar el claustre sobre la coherència entre el projecte educatiu del centre i els nivells i metodologia d’ensenyament que s’hi imparteix, així com les seues possibles modificacions; la programació general anual i el conjunt de mesures d’atenció a la diversitat de l’alumnat que establisca l’escola.
c) Establir les directrius generals per a l’elaboració i la revisió de les programacions didàctiques i memòria dels departaments didàctics, del pla d’atenció a l’alumnat i de les coordinacions dels departaments.
d) Promoure i col·laborar amb la direcció d’estudis o la vicedirecció, si és el cas, en la coordinació d’activitats de formació del professorat.
e) Proposar al claustre la planificació general del calendari de les proves d’avaluació contínua i de les proves finals dels cursos de cada nivell que no condueixen a certificació.
f) Elaborar la proposta de criteris pedagògics per a la confecció dels horaris del centre.
g) Vetlar pel compliment de les directrius proposades per l’Administració educativa per a la realització de la prova de certificació, i assegurar-ne la confidencialitat.
h) Fomentar l’avaluació i la participació en les activitats i projectes que realitze l’escola o l’Administració educativa.
i) Promoure l’ús del valencià en totes les activitats que siguen competència seua.