Qui som?

Estàs  Inici Tu EOI > Qui som?

L’alumnat de l’EOI Alacant es molt divers, ja que el centre no sols dona servei a la població de la ciutat i els municipis adjacents, sinó que hi ha, a més, una població flotant que treballa, estudia o resideix temporalment en la zona. Hi ha alumnes d’al voltant de 70 països diferents; al voltant del 10% de l’alumnat total somie alumnes estrangers, sent una representació de la diversitat que existeix en la societat d’Alacant.

En el nostre centre el 63% de les persones que estudien somie dones enfront del 37% d’homes.

El gruix de l’alumnat està formada por adults en edat laboral con edats compreses entre 19 i 50 (65%). Aproximadament un 10% té menys de 18 anys i al voltant d’un 25% es major de 50.

L’EOI Alacant s’un lloc on els principis de pluralitat ideològica, de coeducació i aconfessionalitat somie els nostres senyals d’identitat.

Per a ho equipe docent, en la seua majoria dones, es primordial la qualitat de l’educació per a tot l’alumnat, independentment de les condiciones i circumstàncies que les envolten.

En aquest centre entenem l’educació com un aprenentatge permanent al llarg de la vida en el qual constantment aprenem a aprendre con eines necessàries per a convertir a les i els estudiants en parlants competents en les diferents llengües que s’imparteixen en el nostre centre.

Un dels principis claves que orienten l’ensenyament de llengües en nostra EOI li ho de llevar a cap un aprenentatge con significat per a la persona aprenenta. Això implica que tot el que es planteja en classe ha de ser del seu interés: els objectius, els continguts, les tasques, les activitats han de formar part de les seues necessitats i relacionar-se con el seu món d’experiències per a poder integrar-les i reestructurar-les en un procés constructiu i ple de sentit, tant en el personal com en la societat que habite.

Les persones que aprenen idiomes a les nostres aules també realitzen un aprenentatge autònom: ja no esperen que li les donen consignes del que cal fer, com i quan; por ho contrarie, proposen, s’esforcen, valoren les seues pròpies dificultades, sol·liciten ajuda, avaluen els diferents recursos, assumeixen la responsabilitat del seu propi aprenentatge, desenvolupen confiança en si mateixos i assagen la millor manera de resoldre situacions comunicatives.