Consell d’alumnat

Estàs  Inici Tu EOI > Qui som? > Consell d’alumnat

D’acord con la normativa vigent, l’alumnat pot participar en el funcionament del centre a través dels seus representants en el Consell d’Alumnat.

Què se’l Consell d’Alumnat?
El consell d’alumnat li ho òrgan col·legiat propi de l’alumnat i de les organitzacions que li somie pròpies en la participació del centre, tenint com a finalitat garantir la participació efectiva de l’alumnat.
Les associacions d’alumnat del centre vehicularan la seua participació a través del consell d’alumnat.

Qui compon el Consell d’Alumnat?
A les escoles oficials d’idiomes hi haurà un consell d’alumnat integrat por quatre persones delegades de cada curs, por les representants de l’alumnat en el consell escolar i por dos membres de l’associació de l’alumnat del centre, cas que n’hi haja. cas que hi haguera més d’una organització d’estudiants presente en ho centre, cadascuna d’elles comptarà con dos membres.

Punxa ací si vols saber qui componen el consell en el curs 2023-2024.

Què funciones té el Consell d’Alumnat?
Transmetre a les persones representants de l’alumnat en el consell escolar del centre proposades per a l’elaboració del projecte educatiu del centre i la programació general anual.
Informar els representants de l’alumnat en el consell escolar dels possibles assumptes a tractar de cada grup o curs.
Rebre informació de les persones representants de l’alumnat en el consell escolar sobre els temes que han tractat, i de les organitzacions estudiantils legalment constituïdes.
Elaborar informes per al consell escolar a iniciativa pròpia o a petició d’aquest.
Elaborar propostes de modificació del reglament de règim intern, dins de l’àmbit de la seua competència.
Informar els estudiants de les activitats que lleva a cap.
Formular propostes de criteris per a l’elaboració dels horaris d’activitats docents i extraescolars.
Debatre els assumptes que haja de tractar el consell escolar en l’àmbit de la seua competència i elevar propostes de resolució a les persones representants en aquest.

Com es tria el Consell d’Alumnat?
Al començament del curs escolar, cada grup triarà entre les persones membres i por els seus membres, por sufragi directe i secret i por majoria de vots, un delegat o delegada de grup. La Secretaria del centre convocarà un sorteig públic que determinarà els quatre delegats o delegades de cada curs que formaran part del consell d’alumnat. Es triarà també un subdelegat o subdelegada que substituirà a l’anterior cas d’absència i l’ajudarà en les seues funciones. cas d’haver de substituir a un dels quatre delegats o delegades, es repetirà el sorteig per a les vacants produïdes.

Les eleccions de delegats i delegades seran organitzades i convocades por la direcció d’estudis, en col·laboració con el professorat dels grups, les persones representants de l’alumnat en el consell escolar i les associacions d’alumnes.

Legislació
Decret 167/2017, de 3 de novembre, del Consell, por el qual s’aprova el Reglament orgànic i funcional de les escoles oficials d’idiomes. Article 30.