Línea pedagògica

Ambients d’aprenentatge

Els ambients són diferents espais d’aprenentatge, de relació i comunicació on a partir de diferents propostes els infants poden actuar, observar, experimentar, construir, inventar, imaginar, compartir, relacionar-se, emocionar-se…i interactuar amb els altres.

Aquest plantejament de treball  respon a la necessitat que mostren els infants de jugar i relacionar-se. És una manera de poder donar resposta als interessos i necessitats dels infants i respectar els diferents ritmes d’aprenentatge.

Aprenentatge cooperatiu

Respon a una concepció de l’educació oberta, flexible i participativa que és el nucli de les societats democràtiques. L’aprenentatge cooperatiu proposa un enfocament de les situacions d’ensenyament-aprenentatge basades en les interaccions socials i pretén que els alumnes es vinculin estretament entre ells, de manera que cada un sap que el seu esforç personal ajuda els companys a aconseguir l’èxit tant a nivell grupal com individual.

ABP (Aprenentatge Basat en Projectes)

És un mètode de treball globalitzador que pretén tornar el protagonisme a l’alumnat, fent-lo responsable del seu propi aprenentatge. Treballant en projectes les xiquetes i xiquets  aprenen apensar per ells i elles mateixes, a investigar i aaprendre dels seus errors i dels seus encerts. Aquesta metodologia dóna l’oportunitat als alumnes d’escollir quins temes volen treballar i què els interessa i això fa que tot el que aprenen tingui un significat per a ells i elles.

TIL (Tractament Integrat de les Llengües)

Partim de la base que hi ha continguts comuns de les dues llengües, és a dir, que una vegada apresos en valencià (L1)  poden ser represos, reutilitzats i consolidats en les altres (castellà i llengua estrangera). Així mateix trobarem continguts comuns, essencialment ligüístics (gramaticals, lèxics i ortogràfics,etc) que corresponen a la llengua escrita.

Aprendre d’una manera més significativa, partint de la realitat que els envolta.

EMAT

Aquest mètode permet a l’alumnat comprendre el que fa  quan resol una operació o problema, arribar al càlcul mental de forma senzilla i natural, a més aumentar la seua capacitat de resolució de problemes.

ABPA (Aprenentatge Basat en Projectes Artístics)

Projectes mitjançants una treball conjunt de les arts: l’atelier, l’educació física/ psicomotricitat relacional i la música.