Principis de l’escola

PRINCIPIS DE L’ESCOLA
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Trets que ens definixen com a centre educatiu:

• Plurilingüe i intercultural: una escola que proporciona competència plurilingüe i intercultural que inclou valencià com a llengua pròpia i vehicular, el castellà com a llengua cooficial i una llegua estrangera des d’Infantil a Primària.
  • Oberta i flexible: La vida ha d’entrar a l’escola, i l’escola ha d’estar estretament relacionada amb l’entorn; les interrelacions entre el medi escolar i social fan que l’escola siga un espai de huí i i d’ara . Estem arrelats a l’entorn i context immediat (barri, ciutat i país) i oberts a l’exterior.
  • Participativa: el diàleg i la participació de tota la comunitat educativa són fonamentals en el funcionament de l’escola. Promourem accions per potenciar el sentiment de comunitat.
  • Activa i globalitzadora: l’alumnat com a protagonista actiu del seu procés d’aprenentatge i l’adult com acompanyant en el procés. Desenvolupem accions per fomentar l’aprenentatge significatiu i la creativitat de l’alumne, despertant-li una actitud curiosa, crítica i investigadora, així com també les seves emocions i sentiments. On la formació de l’equip docent es viscuda com una responsabilitat personal i professional.
  • Propulsora de la pau i les bones relacions així com de la felicitat responsable i el benestar emocional.
  • Coeducativa: defenem la d’igualtat i la no discriminació per raó de sexe.
  • Diversa i inclusiva: a la nostra escola totes i tots tenim cabuda. La diferència i la diversitat són sinònims d’enriquiment. Respectem el ritme d’aprenentatge de cada infant.
  • Crítica, creativa i innovadora, abandonem el model d’educació transmissiva. L’alumnat ha de construir els coneixements que adquirix des d’una perspectiva crítica, amb les tecnologies i estratègies més actuals, sense conformarse a fer un ús tradicional del llibre de text, creant coneixement nous en resposta a problemes i qüestions ben actuals del medi local o global, i adoptant mesures concretes d’acció social.
  • Escola verda i saludable, presència contínua de la naturalesa i escola sostenible en tots els seus àmbits i decisions. Així com el foment d’hàbits d’higiene i alimentaris saludables.
  • Escola que viu i estima la lectura, com a font de plaer i coneixement.
  • Escola amb deures significatius per a casa, és a dir, pocs, que puguen fer-los sense ajuda d’un adult, relacionats amb la seua realitat (resum d’una festa o acte, relacionat amb el projecte, de recerca, dibuix…) i diferents del que fan ja a l’escola.
  • Escola coqueta, on ens importa la qualitat dels espais i dels ambients, així com la cura de l’estètica de l’escola exterior i interior.