Qüestionari per a Famílies i professionals de l’educació d’ ADIDE

ADIDE ens demana la col·laboració a famílies i professionals de l'educació. Només heu de dedicar uns minuts a omplir el qüestionari. Tots i totes podem aportar el nostre granet d'arena per a la millora del Sistema Educatiu

APRENEM JUGANT EN LA QUARENTENA

Vos presentem uns materials per a que continueu divertint-vos en estos temps que cal continuar quedant-se a casa.
A més a més vos convidem a que doneu una ullada a estos contes, històries amb els que es preten que els alumnes interioritzeu les precaucions que hi ha que prendre front el COVID-19.
Per accedir a les diferents activitats sols hi ha que fer CLIC sobre cada requadre.
Esperem vos agraden.
Un bes molt fort des de la distància.

Taller de cuina

PLANIFIQUEM. Abans de començar cal que pensem, valorem el que podem fer, recopilem informació, mesurem el que som capaços de fer i els recursos que tenim per fer les coses.

GESTIONEM. Plasmem les idees, elegim receptes, ens coordinem per produir menjar elaborat, ordenem passos per fer arribar als nostres objectius.

PRODUÏM. Presentem productes elaborats que consumeix la comunitat educativa. Per fer això ens planifiquem i anem construint el menjar pas a pas. En aquest procés també executem estratègies de comunicació per informar de les diverses eleccions dels productes.

APRENEM. Quan acaba el procés avaluem el que ens ha anat bé, el que podem millorar. Després tenim en compte aquestes valoracions per millorar el nostre treball.

QUE NO ENS FALTE LA PINTURA I LA PLASTILINA

Sabem que teniu moltes idees per a treballar i entretindre als vostres xiquets/as.

Sabem que no se us acaben. Però, què passa si se us acaba el material per a poder realitzar les activitats?

No hi ha problema, ací teniu la solució: receptes de plastilina i pintures que podeu fer a casa, perquè els ingredients segur que els teniu.

Amb la Pasqua comencem la Primavera

Far-Side-Phase-180

Per fi hem arribat a Pasqua. Segons la Wikipedia, la Pasqua és la festa central del cristianisme, es celebra la resurrecció de Jesucrist, escenificada a la Setmana Santa. Ve precedida per la Quaresma.

Fins ací hem descrit el fet religiós. La tradició europea està impregnada de religió. Necessitem saber per què estructurem el temps de la manera que ho fem, saber l’origen de les coses ens ajuda a entendre el nostre món.

Amb la festa de Pasqua es celebra l’arribada de la Primavera. Cada any es fa coincidir la setmana en la qual es manifesta la primera Lluna plena de primavera. Aquesta és la raó de que la Pasqua bascule any rere any.

Amb la Primavera el nostre entorn s’inunda de color, de vida. Els carrers, el terra es ple de llavors, tornen els pardalets, hi ha una olor característica. La llum ha canviat, té més matisos. Ens acomiadem de la llum de l’hivern més plana, amb més contrast.

Les estacions ens fan reflexionar sobre el pas del temps, ens recorden que tot retorna, en realitat manifesten la concepció del temps circular. Aquesta concepció té a veure amb els hàbits i ens adonem de la regularitat de la vida, tornem a començar.

Amb el desenvolupament, amb la Revolució Industrial canvia la percepció del temps. Amb l’invent de l’electricitat es dóna un canvi en la percepció del temps. El temps jano és percebut com espai circular, de retorn, sinó com a espai lineal, les fàbriques no paren de produir per la nit. Això marca un canvi en la percepció del nostre entorn. El desenvolupament de les màquines, com ara l’arribada del ferrocarril fa que mesurar el temps es faça un hàbit, marcarà l’inici de l’acceleració de la vida. En mesurar el temps, mesurarem la productivitat, ens adonarem que tot allò que es mesura es pot millorar.

Així, un any més hem de celebrar la primavera com una oportunitat de millorar, de tornar a començar. Tot i estar confinats a casa, la primavera ha arribat amb un missatge d’optimisme, la natura no es para davant dels problemes sinó que continua buscant la millor solució.

La primavera ens obri un temps de vida i d’oportunitats, sols cal parar-se, observar i pensar com podem aprofitar allò que ocorre al nostre nostre voltant.

Taller Tenda Passarel·la Picolini

PRODUÏM. A la Tenda rebem, netegem, classifiquem, ordenem i proposem un entorn agradable on podem tantejar les nostres necessitats. Això ens ha portat a projectar-nos en el nostre entorn social mitjançant un event de gran impacte La Passarel·la Picolini, molt coneguda a la nostra comarca.

ESTRATÈGIA. Abans de posar-nos a treballar pensem en el que hem de fer. Reflexionem sobre la roba que tenim, com la podem oferir, quines necessitats poden tenir els nostres clients, com els podem orientar. Així dissenyem l'entorn per tal de donar la millor resposta.

GESTIONEM. Posem en marxa la comptabilitat, portem un seguiment digital simulat de les entrades i les eixides de la tenda. Això ens obliga a desenvolupar les nostres competències i prendre les decisions oportunes per tal que portem tot el procés en ordre.

APRENEM. Som conscients de que podem millorar fent, reflexionant, depurant els processos. Sempre des d'un punt de vista de creixement, de reconeixement de les nostres limitacions i comprometent-nos a fer les coses el millor que puguem arribar a fer-les.

Religió

SETMANA 6-8 ABRIL

Taller ous de Pasqua:

Demaneu als pares 2 ous. Bolliu-los amb molta cura de no cremar-se i després pinteu com més vos agrade.

Segur que queden uns ous de Pasqua espectaculars perquè sou tots molt artistes.

Podeu manar als pares un ou bollit. I decorar-lo com més ens agrade.

 

 

Taller de Croma

PRODUÏM. Al taller de Croma fem vídeos. Els vídeos estan plens de màgia. Pensem les situacions, deixem volar la nostra imaginació. Treballem una i altra vegada per traure el millor de nosaltres per connectar amb el nostre entorn i comunicar el que som capaços de fer.

DISSENYEM L'ESTRATÈGIA. Abans de posar-nos a treballar pensem en el que hem de fer. Reflexionem, escoltem les propostes del nostres companys i establim la millor estratègia per construir el nostre producte, un vídeo d'alt nimvell d'impacte.

DESENVOLUPEM LA COMPETÈNCIA DIGITAL. Ens desenvolupem en un entorn digital. Aprenem a utilitzar les diferents ferramentes per no quedar-nos enrere i adaptar-nos a les noves situacions que van sorgint.

APRENEM FENT. Som conscients que cal aprendre allò que necessitem. Saber comunicar és una prioritat. El procés de comunicar ens obliga a eixir de nosaltres i desenvolupar-nos.