Hui dimarts, 8 d’octubre ha tingut lloc una reunió amb els membres de les famílies del centre. Amb l’AFA comptem amb un grup de persones il·lusionades per fer coses que revertisquen en la millora de vida dels alumnes del centre.
Aquesta reunió ha disparat les expectatives, ja que suposa posar en comú activitats que revertiran en els alumnes del centre, tant des de la perspectiva docent com des de la perspectiva de les famílies. S’ha celebrat una reunió prou nombrosa, la qual cosa va reforçant el grup de famílies que any rere any va treballant per aportar valor a les activitats conjuntes amb el centre educatiu.
Al llarg dels últims anys l’AFA ha recolzat i ha portat endavant moltes activitats amb molta il·lusió, algunes de les quals s’han projectat a l’entorn més quotidià, com ara la participació en una paradeta de Nadal al mercat d’Alzira els últims dos anys. Pensem que tot granet d’arena suma la muntanya que podem arribar a ser.
Per tot això destaquem la llavor que aquest col·lectiu realitza i agraïm el suport i la iniciativa per portar a terme activitats de diversa índole al llarg del curs. Esperem que aquest curs puguem seguir per tal d’aportar tant el valor educatiu com el calor afectiu que tots, com a persones, necessiten en el nostre desenvolupament.
La finalitat del projecte que porta per títol Desxifrant el món mitjançant els llibres és oferir al nostre alumnat oportunitats de lectura que respecten la diversitat i les seues necessitats, millorant així les seues competències lingüístiques i comunicatives, al mateix temps que la seua autonomia i la relació amb l’entorn, en un ambient inclusiu i estimulant.
A més aquest projecte ens permetrà dotar al centre de material més nou i adaptat a les necessitats dels nostres alumnes.
Tanmateix serà una finestra per mostrar-nos al nostre entorn i poder continuar i establir nous vincles amb altres organismes i entitats de la localitat.
Per tal de poder aconseguir-ho hem plantejat entre altres els següents objectius:
Augmentar l’interés i el plaer pel la lectura.
Adaptar les activitats i materials de lectura a les necessitats del nostre alumnat.
Desenvolupar les habilitats lingüístiques i comunicatives del alumnes.
Promoure i fomentar la participació de les famílies i de tota la comunitat educativa.
Impulsar la col.laboració i relació amb l’entorn.
Per tot açò el present curs realitzarem activitats variades amb una metodologia diversa , com ara:
Lectura guiada: Disfrutarem de sessions de lectura per part dels professionals del centre, dels nostres alumnes i d’altres escoles de la locatitat.
Llibres adaptats: Utilitzarem llibres en suport i format divers ( digital, visual, tàctil, amb pictogrames, utilitzant les tabletes adaptades i comunicadors de l’alumnat…).
Activitats creatives: Tallers de creació de llibres personalitzats.
Representacions Teatrals: On participaran l’alumnat del centre, d’altres centres educatius, professionals externs ( biblioteca, Ajuntament…) i tota la comunitat educativa.
Segur que passarem molts bons moments i aprendrem junts!
Al nostre centre hem portat a terme diversos projectes d'innovació acollint-nos a la proposta de la Conselleria d'Educació, Universitats i Educació. Acollint-nos a l'oferta d'aquests projectes d'innovació hem desenvolupat al nostre centre la proposta ESCOLARTS, dins de la qual trobem hem portat a terme dos projectes: Escola Dansa i Escola Ràdio.
Objectius
Objectius
Implementació dels Projectes
Juntant l'esforç de professionals i xiquets i xiquetes hem produït un vídeo on ballem junts i tres audios per tal de donar l'avís de que cal eixir a agafar la ruta de l'autobús. Així són els xiquets, mitançant un audio automatitzat els que donen l'avís per eixir cap a l'autobús que a cadascú li correspon.
La Conselleria d’Educació ha convocat les eleccions a Consell Escolar. El Consell Escolar suposa una oportunitat de participació, per mig de la representació de tots els integrants de la comunitat educativa.
Per al pròxim 23 de novembre de 2023 s’han convocat les eleccions a consells escolars en els centres docents no universitaris sostinguts amb fons públics, mitjançant la Resolució de 22 setembre de 2023, de la Direcció General d’Innovació i Inclusió Educativa, sobre la convocatòria d’eleccions a consells escolars de centres docents no universitaris de la Comunitat Valenciana, sostinguts amb fons públics, en l’any 2023 (DOGV núm. 2023/9766).
A les vacances d'estiu aprofitem per fer altres coses, per canviar de ritme i per descansar. També és una oportunitat revisar fonaments, lectures, idees de manera calmada, per tal de comprometre'ns en millorar una miqueta cada vegada.
Amb l'arribada del mes de juny ens iniciem la desacceleració, el camí cap a l'estiu. Al dels anys la dinàmica escolar l'ha anat modificant per tal d'anar adaptant-nos al canvi a poc a poc. Així durant els mesos de juny i de setembre anem rebaixant el nivell d'activitats (juny) o augmentant-les (setembre).
L'objectiu d'aquest canvi és anar adaptant-nos al nou ritme de vida què ve marcat per el clima i les diferents activitats socials que es realitzen en cada part de l'any.
El 2 d’abril celebrem el dia mundial de conscienciació sobre l’autisme. Es tracta d’un moment on parem atenció a reflexionar, a acotar què vol dir el Transtorn de l’Espectre Autista (TEA).
Concepte
L’autisme acompanya a la persona al llarg de tota la seua vida i afecta, fundamentalment, a dues àrees del funcionament personal:
Comunicació i interacció social.
Flexibilitat del pensament i del comportament.
CAUSA I ORIGEN. No està determinada la causa que explique l’aparició del transtorn, peró sí una forta implicació genètica en el seu origen.
ESPECIFICITAT. El TEA té carapcterístiques nuclears pròpies i definitòries que es manifesten de form aheterogènia al llarg del seu cicle vital.
VARIABILITAT. No hi ha dues persones amb autisme iguals. Es pot presentar discapacitat associada o no així com el seu nivell del desenvolupament del llenguatge.
DISCAPACITAT INVISIBLE. El TEA no porta cap tret físic diferenciador, sols es manifesta a nivell de les competències cognitives de la persona i del comportament.
CICLE DE VIDA. Les necessitats d’una persona amb TEA canvien en funció de les distintes etapes del desenvolupament i de les experiències adquirides.
RECOLZAMENT. És necessari un abordatge integral orientat a facilitar els recolzaments individualitzats, especialitzats i basats en l’evidència més adient per a millorar la capacitat de la vida de cada persona.
FAMÍLIES. Impacta no sols en qui ho presenta sinó també a la seua família, recolzament fonamental per a la persona autista.
Característiques
Comunicació e Intracció Social
Comunicació Verbal
Algunes persones tenen habilitats lingüístiques adients
Altres persones utilitzen Sistemes Augmentatius de Comunicació (SAAC), què recolzen o substitueixen el llenguatge oral
Comunicació No Verbal
Dificultat en utilitzar o extraure el significa de gesto o expressions facials d’altres persones
Habilitats per la Interacció Social
Dificultat en relacionar-se amb els demés:
Apropaments socials inusuals o inadecuats
Problemes per adaptar el comportament a diferents contextos o situacions socials
Dificultats per comprendre les regles socials no escrites
Dificultat per entendre o expressar les emocions de form ajustada al context o a la situació
Flexibilitat de Comportament i de Pensament
Forma de Pensar i Comportar-se
Poden tenir dificultats per a respondre de manera flexible a les demandes dels diferets contets i ajustar la seua forma de pensar i de comportar-se
Adaptar-se al canvis pot suposar un esforç
Repertori limitat d’interessos i patrons
Estímuls Sensorials
Poden presentar alteracions nen el processament dels estímuls sensorials els quals poden provocar malestar intens davant determinats sons, olors llums, sabors o textures
Interés inusual en aspectes sensorials de l’entorn