Història

L’objecte de la campanya és donar a conéixer l’informe sobre masclismes quotidians que s’ha realitzat des del Consell Escolar de la Comunitat Valenciana (CECV).
Aquest informe s’inclou dintre de la campanya «RqRqR, no pararem fins aconseguir la igualtat» que encetava el CECV el 2016 i des de la que s’han dut a terme diferents actuacions, entre d’altres unes jornades formatives per la igualtat, el concurs: «Un rap per la igualtat» que va desembocar en una jornada de lliurament de premis i lectura del manifest per la igualtat, l’adhesió del CECV al «Pacte contra la violència de gènere», teatre de boal i la recollida de dades per l’elaboració de l’informe sobre masclismes quotidians, que ara ens ocupa.

L’objectiu de la campanya a més de difondre les conclusions de l’informe pretén involucrar el màxim nombre possible de col·lectius socials per tal de consolidar polítiques i projectes socioeducatius conduents a eradicar els masclismes quotidians que poden desembocar en violència de gènere.

Coordinador del projecte: Consell Escolar de la Comunitat Valenciana. Conselleria d’Educació, Cultura i Esport.

Institucions participants: Impulsar la participació del conjunt de la societat és un dels reptes adquirits. Conscients que únicament des de la consolidació d’aliances es pot continuar avançant. En aquest sentint hi ha institucions que ja han confirmat la seua implicació en el projecte. Entre elles, la Delegació del Govern, la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, À Punt y MICE. A més, es continua amb contacte amb la Federació de Bandes de Música, Federació d’Escoles de música i Diputacions provincials.

CAMPANYA DE DIFUSIÓ

La campanya se situa al voltant de dues dates simbòliques i la Mostra Internacional de Cinema Educatiu (MICE)

1. 25 de novembre: Dia internacional contra la violència de gènere
2. 8 de març: Dia de la dona
3. Maig: 2020 MICE

Durant la setmana del Dia Internacional contra la violència de gènere es presentarà l’informe en la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport i es continuarà la campanya «RqRqR, no pararem fins aconseguir la igualtat» per tal de difondre les conclusions i les recomanacions que proposa l’informe per eradicar els masclismes quotidians.
Es proposaran durant la presentació tres accions concretes: Concerts per la igualtat, Marxes per la igualtat i el concurs audiovisual Què puc fer jo...?, amb col·laboració de la Mostra Internacional de Cinema Educatiu, que comptarà en la pròxima mostra amb un apartat específic sobre la campanya «RqRqR, no pararem fins aconseguir la igualtat»