El programa "AULA CICLISTA" és un projecte d'innovació educativa que té com a objectiu fomentar la pràctica de l'activitat física i el coneixement i divulgació del ciclisme a l'àmbit escolar, fomentar l'ús de la bicicleta com a model de mobilitat sostenible i formar en hàbits saludables i educació en valors. Es realitza prioritzant l'existència d'un club ciclista local al municipi, i va adreçat a l'alumnat que cursa 5è i 6è d'Educació Primària.

L'activitat es desenvolupa, a més d'una sessió prèvia d'informació al professorat, mitjançant unitats didàctiques amb sessions teoricopràctiques, desenvolupades durant l'horari lectiu. Cada unitat didàctica consta de dues sessions. Una primera en què l'alumnat rep formació sobre vida saludable, seguretat viària, ús de la bicicleta i el ciclisme com a esport. I una segona amb exercicis pràctics de l'ús de la bicicleta recorrent un circuit urbà on l'alumnat s'enfronta a situacions quotidianes per dominar la normativa viària i el maneig de la bicicleta. A més d'activitats formatives i transversals.

Les bicicletes i el material necessari per al desenvolupament del programa és aportat per la Federació de Ciclisme.

doc_5ed666df8f1229_23830878_Imagen-del-encabezado