El nostre centre va ser guardonat al curs 2019-2020 amb el «Sello vida saludable» que és un distintiu de qualitat concedit pel Ministeri d’Educació, Cultura i Esport comporta el reconeixement públic del compromís dels centres docents, tant públics com privats sostinguts amb fons públics i privats, que fomenten l’aprenentatge de la salut en l’àmbit educatiu, així com l’assumpció de pràctiques de vida saludable i una educació física que permeta l’adequat desenvolupament personal i social al llarg de l’escolarització de l’alumnat.

La nostra missió com a centre és assegurar-nos que la formació de l'alumnat siga integral i per això no s'ha de deixar cap cap per lligar. En l'observació i treball diari tenim la certesa que l'alimentació dels escolars al migdia és adequat ja que el servei de menjador escolar ofereix una oferta equilibrada.

Però, això xoca frontalment amb el que percebem a l'hora de l'esbarjo, on el dinar que porten és cada vegada menys saludable, un tema especialment preocupant, sobretot en l'educació infantil.

A més, ens adonem d'una falta d'activitat física entre els més xicotets. No cal analitzar els últims estudis en què s'assegura amb certesa que l'obesitat infantil al nostre país és un dels majors problemes que tenim en l'actualitat i que són necessàries mesures des dels diferents àmbits de la societat per corregir uns estils de vida poc saludables.

I per tot el que s'ha dit, vam decidir plantejar-nos la realització d'uns objectius a complir que ajudessen, des de l'escola, a un estil de vida saludable i sana, tenint en compte totes les variables possibles per a aconseguir-ho.

Així doncs, amb aquesta idea i motivació naix el nostre Projecte Saludable Trenc d'Alba, que articula tots els elements anteriorment descrits i es l'eix vertebrador on es circumscriguen els següents objectius:

1. Promoure un model de qualitat de vida basada en els hàbits saludables com la dieta i l'activitat física continuada.
  2. Fomentar la creació d'hàbits saludables a l'hora de dinar i per extensió a la resta de menjars, centrat en la dieta mediterrània.
  3.  Fomentar i afavorir el consum de fruita i si pot ser, de temporada.
  4. Promoure el coneixement i el valor dels productes de la nostra terra.
  5. Aprendre a valorar la relació entre la població i el seu medi natural, per respectar-lo i preservar-lo.
  6. Afavorir el coneixement de la nostra cultura alimentària entre la comunitat educativa.
  7. Dinamitzar actuacions adreçades a la preservació de l'entorn i que incideix especialment en la reutilització, el reciclatge, el compostatge dels residus orgànics, en un ús adequat dels contenidors i en un consum responsable. Tenir una vida sana significa ser respectuós amb el medi.
  8. Concretament dins de l'àmbit escolar, integrar en el currículum, com a tema transversal, el treball dels hàbits saludables, la preservació i cura de del medi.
SELLO-VIDA-SALUDABLE sin blanco