Davant la societat del segle XXI on els canvis són una constant i la tònica predominant, les persones ens hem hi d’adaptar Per això, des de l'escola s'ha de donar resposta a la demanda de l'alumnat així com preparar-los per a que s'incorporen a la vida adulta de forma satisfactòria. La renovació i innovació educativa han de ser els pilars fonamentals on s'articule un aprenentatge significatiu i real de l’alumnat.

Les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) incideixen de forma cada vegada més determinant en la vida de les persones, i en conseqüència, en el camp de l'educació. En este últim àmbit, l'educatiu, la inclusió de la competència bàsica “Tractament de la informació i competència digital” com a element del currículum ens introdueix en un moment substancialment distint i crea nous escenaris educatius. Ja no estem, per tant, només davant d'un fenomen social, cultural i econòmic sinó que ara el nou marc legal d'educació concedeix un caràcter preceptiu a l'ús de les TIC.

La posada en pràctica d’aquesta competència bàsica requereix prestar atenció a nombrosos aspectes: pedagògics, formatius, organitzatius i de gestió de recursos. Açò justifica per si mateix la necessitat d’elaborar un pla o projecte, que pot integrar distints camps d’aprenentatges, basat en els principis i objectius preestablerts en el Projecte Educatiu del Centre, i que descriga la seua integració i desenvolupament.  Serà “El Projecte ens robotitzem” on articulem tots els àmbits d’acció al voltant de la robòtica que des de l’escola treballem.

La robòtica, és un dels elements que integrarà el coneixement del futur. Per tant, l'escola ha de formar al futurs ciutadans en els coneixements que puguen posar en pràctica. La nostra escola aposta per la innovació educativa i la incorporació dels continguts futurs al currículum escolar.

Des de la legislació vigent es dona força importància a la innovació tecnològica i l'us i foment de les noves tecnologies como es recolleix a la LOE en l'article 121.1 que disposa: “el projecte educatiu del centre arreplegarà els valors, els objectius i les prioritats d'actuació. Així mateix, incorporarà la concreció dels currículums establits per l'Administració educativa que correspon fixar i aprovar al Claustre, així com el tractament transversal en les àrees, matèries o mòduls de l'educació en valors i altres ensenyaments”. D'altra banda l'objectiu número 9 de desenvolupament sostenible (ODS) estableix la industria, infraestructures i innovació com eix vertebrador de la societat del futur, i el nostre projecte “Ens robotitzem” és un clar exemple d'innovació i preparació de les persones que conformaran la societat del futur.

El nostre projecte consta d’una progressió metodològica concreta, fent servir diferents robots en funció de l'edat dels nostres infants. Les activitats seran progressives en dificultat i durada, sempre partint dels coneixements previs dels nostres infants i fent dels seus interessos la peça clau per introduir-los en el món de la robòtica.

Així doncs, infantil 3 anys i 4 anys els Bee Bots seran els robots a fer servir, a infantil 5 anys i 1r de primària es treballaran amb els Pro Bots, a 2n i 3r de primària els Rugged i a partir de 4t fins 6è: els Lego Mindstorm EV3.

També assenyalar els jocs desendollats i l'scrath que fem servir per treballar el pensament computacional d'una manera transversal.