El programa "ESPORT A L’ESCOLA +1h EF" és un nou projecte impulsat per la Fundació Trinidad Alfonso, en col·laboració amb la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, que té com a objectiu incrementar la càrrega horària destinada a l'àrea d'Educació Física en Educació Primària i fomentar la pràctica de l'activitat física i de l'esport en els centres educatius CEPAFE.

Les federacions esportives de la Comunitat Valenciana són les encarregades de desenvolupar aquest programa adreçat a tot l'alumnat de tercer i quart d'Educació Primària. El programa consta de dotze sessions de cada esport.

És requisit indispensable executar aquest programa dins del període lectiu de lliure disposició que, pel Decret 88/2017, s'atorga al centre, però no es pot utilitzar cap de les dues sessions corresponents a l'assignatura d'Educació Física. El centre CEPAFE que ja dispose de tres sessions d'Educació Física també pot participar en el programa.

Les setze federacions esportives que actualment participen en tots dos programes d’“Esport a l’escola” són: atletisme, escacs, bàdminton, handbol, beisbol, esgrima, hoquei, judo, orientació, pàdel, rugbi, salvament i socorrisme, tenis de taula, triatló, voleibol i esports adaptats.

Esport-a-lescola