Consell Escolar

El Consell Escolar és la màxima autoritat del centre i alhora un organisme de participació democràtica en la gestió i presa de decisions. Al Consell Escolar, en efecte, es troben representats tots els estaments de la comunitat educativa (professors, alumnes, pares i mares, representant de l’ajuntament, personal no docent), que trien els seus representants en un procés electoral que se celebra cada dos anys .

Presideix el Consell Escolar la directora del centre i aixeca acta de les seues decisions la Secretària. Hi participen també la Cap d’Estudis i un representant de l’Ajuntament, a més dels representants dels professors, pares, alumnes i personal no docent.

El Consell escolar es reuneix diverses vegades al trimestre per exercir, entre altres, les funcions següents:

– Aprovar els pressupostos del centre.

– Participar en la configuració del projecte educatiu del centre i aprovar el Pla de Centre Anual.

– Gestionar i aprovar les activitats extraescolars i les sortides lúdiques i culturals.

– Resoldre qüestions disciplinàries greus.

– Vetllar per l’optimització, la conservació i la renovació de les instal·lacions i equipacions escolars.

– Supervisar la marxa general del centre.

– Informar sobre la memòria anual del centre.

– Intervenir en el nomenament del director quan sigui procedent un canvi en la direcció del centre segons marca la Llei.