CDC

El nostre centre és un dels molts CDC (Centre Digital Col·laboratiu) de la Comunitat Valenciana.

Recentment, hem sol·licitat a Conselleria formar part del dit grup de centres i programa innovador amb la finalitat d’aportar a tota la nostra comunitat educativa eines digitals per a:

– Millorar la gestió i la coordinació al nostre centre.

– Millorar les comunicacions dins i fora del centre.

– Potenciar el treball col·laboratiu del claustre i dels departaments didàctics.

– Ajudar a gestionar les classes (Integració amb Aules i Teams)

Entre els nostres principals objectius com a CDC es troben:

– Augmentar les capacitats TIC de l’alumnat afavorint l’alfabetització digital des d’edats primerenques.

– Millorar les destreses del nostre professorat.

– Fomentar l’ús de ferramentes col·laboratives.

Entre els principis d’un CDC destaquen:

– Protecció del menor.

– Igualtat d’oportunitats.

– Inclusió Educativa (Estudiants NESE).

– Protecció de dades.

– Promoure el treball col·laboratiu anteposant-lo a l’individualisme.

Entre els avantatges d’un CDC:

– Un entorn per centre i un entorn col·laboratiu únic per a tota la Comunitat Educativa Valenciana.

– Una única plataforma amb control de dades i ús.

Govern des d’ITACA3 d’identitats i grups MS Teams.

– Un correu electrònic com a part de la identitat digital del personal docent, no docent (@edu.gva.es) i alumnat (@alu.edu.gva.es) als efectes educatius, sense utilitzar comptes personals.

– Quadern de notes docent, documents al núvol, compartir experiències i recursos digitals, intranet amb accés restringit.

– La dotació que el centre rep d’eines digitals per dur a terme els seus objectius (pissarres, tauletes/ordinadors, etc.)