24 d’octubre de 2024 des de les 9h – 10.45/11h
En esta activitat 40 alumnes de l’assignatura Didàctica de les Ciències, del Grau en
Mestre/a d’Educació Primària de la Facultat de Magisteri (Universitat de València) han fet
propostes didàctiques que ells mateixos han dissenyat, en viu, amb l’alumnat de primària de
l’escola.
Les propostes didàctiques (classes) han tractat sobre un tema de ciències naturals i han tingut com
objectiu, a més de l’aprenentatge sobre eixe tema en concret, la immersió en allò que
denominem “destreses procedimentals” en ciències: observar, fer hipòtesi, experimentar,
dissenyar, mesurar, concloure, etc. La idea fonamental de l’activitat és que l’alumnat es
familiaritze amb les tasques que fa un científic o una científica en la vida real i aprenguen
alguns d’eixos procediments.
Ha sigut una experiència molt enriquidora per als propis alumnes de Magisteri, ja que després d’un
curs aprenent com enfocar propostes didàctiques d’esta manera, han tingut l’oportunitat de
posar-les en pràctica en una escola real.
Les proposta ha sigut molt enriquidora també per als #xiquet i #xiquet, ja que han rebut mestres en formació i
han gaudit d’una activitat indagatòria, experimental o de modelització en un tema de ciències.
I finalment, ha resultat també molt interessant per als mestres/as en actiu de l’escola, que poden
intercanviar experiències amb l’alumnat en formació.