FETESA-FESTIVAL TEATRE ESCOLAR SÀHARA-ESPANYA

Mitjançant aquest festival aconseguim un intercanvi cultural entre els profesors/es i alumnes sahrauís i espanyols. Amb això col·laborem en la difusió del conflicte: més de 200.000 sahrauís viuen exiliats en el desert i la majoria són menors de 30 anys. A més, han creat una xicoteta escola de teatre en el campament de Smara. Els fons van destinats a berenars per als xiquets/tes , gratificacions als professors, transports en els campaments i materials per a les escoles.
Des de 2013 FETESA treballa en els campaments sahrauís, on viuen refugiats en el desert des de fa més de 40 anys, creant ponts culturals a través del teatre. Necessitem que el nostre projecte siga sostenible i crear una escola de teatre. Ajuda´ns a seguir amb el festival i donar treball a artistes i professors/es dels campaments, creant noves oportunitats de formació i desenvolupament per als xiquets/es. Com va dir Nelson Mandela: “L’educació és l’arma més poderosa per a canviar el món”.
Divendres passat 24 de febrer l’alumnat de sisé del Ceip Luis Vives va actuar en el festival de teatre Fetesa amb l’obra SCHOOL IS COOL. Va ser tot un èxit i l’organització va quedar encantada amb la nostra proposta teatral. No obstant això, el més important va ser l’experiència que van viure els nostres xiquets i les nostres xiquetes en pujar-se a un escenari: nervis, il·lusió, felicitat….MOLTES EMOCIONS !!!!
Els alumnes i alumnes també van oferir en un cofre dibuixos, manualitats i origamis per als xiquets i xiquetes sahrauís, i ells/es també van poder rebre dibuixos fets en el campament

PROGRAMA FETESA 2023