CEIP Luis VIves centre pilot del projecte Centres Digitals Col·laboratius

IDENTITAT DIGITAL – OFFICE 365

El CEIP Luis Vives ha sigut un dels Centres seleccionats dels 50 centres pilot de la Comunitat Valenciana on implantar el nou model de Centre Col·laboratiu Digital (CDC) a partir del mes d’abril.

Els cinc pilars de CDC són el sistema operatiu Lliurex, la plataforma AULES, la plataforma web familiar, les pàgines web de cada escola, allotjades al PortalEdu, així com la plataforma Office 365 controlada per la Generalitat, que complementa les anteriors, i que potencia l’ús de les TIC a les escoles, facilitant comptes de correu electrònic i fomentant el treball col·laboratiu tant en l’àmbit del centre com entre professors i alumnes.

La implantació de la nova plataforma Microsoft 365 comença el 26 d’abril i prèviament s’ha format per a les dues persones seleccionades del centre, amb el compromís tant d’exercir el lideratge com d’acompanyament als companys del centre.

Educació i la DGTIC inicien la formació en centres pilot del nou model d’eines educatives digitals

Tota la comunitat educativa començarà a formar part d’aquest programa a partir d’aquesta setmana.

Aquesta plataforma d’educació en el núvol proporciona un entorn d’aprenentatge segur, respectant la privacitat i el compliment de la normativa de protecció de dades i proporcionant als estudiants habilitats digitals, com la col·laboració, la creativitat i el pensament computacional, clau per complir amb els requisits de l’era digital.

Tots els estudiants disposen d’una Identitat Digital associada a un compte Microsoft Office 365 que podeu trobar al perfil de l’estudiant a la web de la família ITACA, a continuació es mostra una imatge per a la seva ubicació.

En el perfil de l’alumne trobaràs un nou correu electrònic (usuario@edu.gva.es) i una contrasenya amb un codi de recuperació per recuperar-lo si s’oblida. Aquesta identitat digital permet accedir al portal de l’Office 365 seguint aquests passos:

PAS 1: Insereix correu electrònic (usuario@edu.gva.es).

PAS 2:Insereix la contrasenya

PAS 3: Decidiu si voleu mantenir la sessió iniciada per a un accés futur.

Tindràs l’aplicació oberta.

Comproveu que el nom d’usuari i la contrasenya funcionin correctament i que pugueu obrir l’aplicació sense problemes. Si no pots accedir avisa al centre perquè puguem comunicar la incidència. Estem a judici.

Anima’t a entrar, és una eina molt versàtil i útil. Posteriorment, ja se li donarà més informació i guies per a utilitzar les diferents aplicacions i com serà utilitzat pel centre.

Recorda que el web de la família ITACA disposa d’una APP que pots descarregar en dispositius mòbils.