Jornades 21VA88IN002 – Dissidència política i repressió franquista
En aquesta formació abordem des de vessants diverses i alhora confluents la repressió que patiren diferents formes de dissidència política que brollaren durant les dècades de la dictadura franquista. Des de l’Àmbit Humanístic i Social del Cefire de València us convidem a les que són ja les terceres Jornades sobre repressió franquista, després de les … Read more
El café dels projectes al CEFIRE
El café dels projectes al CEFIRE (nivell avançat) és una nova experiència formativa adreçada a docents que ja treballen per projectes amb el seu alumnat. Està orientada a gaudir de tertúlies amb especialistes de reconegut prestigi que ens ajudaran a aprofundir en aspectes concrets del treball per projectes, com ara l’aprenentatge servei, l’avaluació per competències, … Read more
Treball per projectes a la carta
Treball per projectes a la carta (nivell intermedi) és un curs de perfeccionament pensat per al personal docent que ja ha treballat amb aquesta metodologia i coneix els aspectes fonamentals del que suposa el disseny, implementació i avaluació de projectes. Pretén acompanyar el professorat en la posada en marxa d’un projecte adaptat al seu centre … Read more
Un tast d’ABP en línia
Un tast d’ABP en línia (nivell inicial) està dissenyat com a introducció al treball per projectes adreçada al personal docent que no està familiaritzat amb la que és una de les metodologies actives més flexibles. Oferix una aproximació a les nocions bàsiques que permetran començar a treballar per projectes a l’aula, així com organitzar les … Read more
Introducció a les eines TIC per al professorat
El curs Introducció a les eines TIC per al professorat està dirigit als qui volen conèixer, a manera de presentació, les eines que la Conselleria d’Educació, conjuntament amb la DGTIC, ofereix a les i els docents dels centres educatius. La finalitatno és aprendre a manejar-les en profunditat, sinó saber de la seva existència, principals característiques, … Read more
Curs a distància – Les “soft skills”, competències clau per a la tutoria
“Les habilitats blanes reben poc respecte però faran o arruïnaran la teua carrera” Peggy Klaus La finalitat de l’acció tutorial és contribuir al desenvolupament personal i social de l’alumnat. Soft skills o habilitats blanes són un conjunt de competències que van més enllà dels coneixements de tipus tècnic (hard skills) i que cada vegada van guanyant … Read more
Treball per àmbits en 1r d’ESO. Àmbit sociolingüístic
L’organització per àmbits en l’ensenyament de primer d’ESO ens dona l’oportunitat de reaprendre, de pensar i de practicar metodologies engrescadores per a l’alumnat i per al professorat de l’àmbit lingüístic i humanístic. Una nova oportunitat i un nou camí. Aquest curs en línia que hem preparat des dels àmbits de Plurilingüisme i Humanístic i Social … Read more
El passat amb mirada de gènere des de l’arqueologia. Recursos i estratègies educatives del projecte Pastwomen
En aquestes formacions es plantejaran els resultats dels treballs del projecte Pastwomen, que reuneix un conjunt de investigadores i professores que treballen en l’àmbit de l’arqueologia, els museus, la formació del professorat i l’educació amb l’objectiu d’investigar i difondre el passat de les dones a partir de les evidències arqueològiques. Aquesta línia parteix de plantejaments … Read more
Reptes educatius davant l’inici del curs 2020-2021
El curs 2020-2021 no serà com els anteriors. Com a conseqüència de la situació sociosanitària provocada per la pandèmia de la COVID-19, els equips directius dels centres d’Infantil i Primària hauran d’adaptar-se a les circumstàncies, aplicar les disposicions destinades a fer-ne front i idear les millors estratègies organitzatives. La formació que proposem els permetrà conéixer … Read more
Curs: Educar en habilitats per a la vida. Repte per a l’educació del segle XXI
L’Organització Mundial de la Salut (OMS) defineix les habilitats per a la vida com “les habilitats necessàries per tindre un comportament adequat i positiu que ens permeta afrontar eficaçment les demandes i els reptes de la vida quotidiana”. Les habilitats per a la vida estan orientades al benestar humà i social, el professorat pot implementar-les … Read more
- « Entrades anteriors
- 1
- …
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- …
- 20
- Entrades següents »