L’avaluació en Educació Infantil: instruments i recursos

Amb aquesta formació es pretén que les professionals de l'educació promoguen l'actualització pedagògica dels professionals implicats en l'Educació Infantil, afavorisquen la reflexió i l'anàlisi del professorat sobre la pròpia pràctica educativa i aporten recursos, propostes d'intervenció i enfocaments metodològics coherents amb les bases pedagògiques, sociològiques, filosòfiques i científiques que caracteritzen l'etapa.

CONTINGUTS

• Punt de partida: avaluació conceptual front avaluació competencial. Característiques de l'avaluació en Educació Infantil.
  • Per a què avaluem: finalitats de l'avaluació.
  • Què avaluar: el context físic.
  • Com avaluar: la recollida d'informació.
  • Quan avaluar: el seguiment en l'avaluació.
  • Els agents de l'avaluació: centre, docents, alumnat i famílies.
  • Contextualitzem l'avaluació a través de la LOMLOE.
  • Instruments i recursos per a avaluar en Educació Infantil.

DIRIGIT A

Aquesta formació va dirigida preferentment al professorat i personal tècnic d'Educació Infantil de centres no universitaris, tant de titularitat pública de la GVA com d'altres titularitats, que estiga en ACTIU prestant servei en l'etapa d'Educació Infantil i seguint estrictament l'ordre de selecció i inscripció segons els criteris establits en l'apartat de CONDICIONS de la convocatòria.

OBSERVACIONS

1. Es tracta d'una formació en línia amb continguts centrats en l'avaluació en educació infantil. El curs conté elements teòrics i normatius, així com instruments i recursos útils per a la recollida d'informació per a l'avaluació de l'alumnat en Educació Infantil.
  2. El 29 d'abril des de les 17.30h fins les 18.30h hi haurà una sessió síncrona en línia obligatòria de presentació i introducció al curs de 17.30h a 18.30h que requerirà registre d'assistència.
  3. El 20 de maig des de les 17.30h fins a les 18.30h hi haurà una segona sessió síncrona en línia obligatòria de presentació de l'eina Excel per a avaluar en Educació Infantil.