Analitza, apren i aplica. Les metodologies actives en Educació Infantil

Amb aquesta formació es pretén que les professionals de l'educació promoguen l'actualització pedagògica dels professionals implicats en l'Educació Infantil, afavorisquen la reflexió i l'anàlisi del professorat sobre la pròpia pràctica educativa i aporten recursos, propostes d'intervenció i enfocaments metodològics coherents amb les bases pedagògiques, sociològiques, filosòfiques i científiques que caracteritzen l'etapa.

CONTINGUTS

  • Beneficis, eficàcia i reptes de l'aplicació de metodologies actives.
  • Acompanyament emocional i moments de la jornada escolar.
  • Atenció a la diversitat, DUA i programació multinivell.
  • Ferramentes per a documentar i avaluar.
  • Disseny d'un pla d'acció aplicant els coneixements apresos a la formació.

DIRIGIT A

  • Personal docent i personal tècnic educatiu d'Educació Infantil amb destinació en centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana en els quals s'impartisquen els ensenyaments regulats per la Llei orgànica d'Educació.
  • Personal docent i personal tècnic educatiu que preste servicis tècnics de suport educatiu en Educació Infantil en els centres indicats en l'apartat anterior.
  • Personal que haja finalitzat els graus i màster que conduïxen a l'obtenció de la titulació docent, sempre que es troben inscrits en alguna de les bosses de personal docent de l'especialitat d'Educació Infantil de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació i aquest personal no supose més del 50% de participació en l'activitat.

OBSERVACIONS

  1. Aquesta formació compta amb una sessió presencial obligatòria de 3 h en dissabte per tal de visitar un centre educatiu. La visita s'efectuarà un dels següents dies a triar a l'inici de la formació (20, 27 d'abril o 4 de maig).
  2. A més a més, es duran a terme dues sessions síncrones obligatòries mitjançant la plataforma TEAMS.
    • 10 d'abril de 17:30 a 18:30h (sessió informativa).
    • 14 de maig de 17:30 a 19:30h (sessió formativa).