Explorant noves tècniques en bioquímica i biologia molecular
Juntament amb professorat de la Universitat d’Alacant expert hem organitzat este curs d’actualització científica en bioquímica i biologia molecular dirigit fonamentalment al professorat de Biologia i Geologia i professorat d’altres especialitats que requerisquen d’una actualització en estos camps. Per a la inscripció clica ací.
Propostes d’aprenentatge en l’Educació Infantil
Les propostes en Educació Infantil són un conjunt d’activitats que conviden a l’exploració i experimentació a través del joc per a conduir cap a l’aprenentatge, amb un material acuradament seleccionat i presentat, per tal d’afavorir la relació entre iguals i de dur a terme a través de l’acompanyament de l’adult. En aquest taller es pretén … LLegir més
Cursos de Formació en Prevenció de Riscos Laborals
Obert el termini d’inscripció als cursos de formació en Prevenció de Riscos Laborals dirigits al personal docent no universitari que es desenvoluparan en línia a través de la plataforma Aules. Estos cursos es fonamenten en el que s’estableix en l’article 19 de la Llei 31/1995 de 8 de novembre, per la qual s’aprova la Llei de Prevenció … LLegir més
STOP MOTION i altres tècniques d’animació com a recurs educatiu
A càrrec de dos animadors professionals, Manuel Ferri Gandia i Vicente Molina Pardo Amb aquest curs d’animació per a docents es pretén ampliar el ventall d’estratègies en el procés educatiu. Donar a conéixer un món d’immenses possibilitats: motivació, creativitat, fantasia…les ferramentes bàsiques del STOP MOTION al servici de l’aprenentatge. El format mixt del curs amb … LLegir més
Passeig de lectura augmentada: la creació literària i la seua explotació a l’aula
Quin són els reptes de l’educació de la competència literària del nostre alumnat en el segle XXI? De quina manera connectem allò que sap, allò que ha aprés i tot el que continuarà aprenent fora del marc estrictament escolar amb l’aprenentatge literari que fem a les aules? L’objectiu d’aquest curs és mostrar i dur a … LLegir més
Recursos i estratègies per a l’atenció de l’alumnat estranger a l’aula ELE
Un dels reptes primordials de les societats occidentals del segle XXI és l’acollida de les persones migrants que arriben al nostre territori a la cerca de noves oportunitats personals, professionals i socials. Es tracta d’homes i dones que, per motius ben diversos, han deixat els seus països d’origen per a gestar-se una vida amb garanties … LLegir més
Fes del teu centre un espai lliure de fake news
L’any 2007 la Comissió Europea encetà el debat sobre la importància de l’alfabetització mediàtica informacional (AMI) en l’entorn digital per a crear una societat del coneixement crítica, democràtica i participativa. S’entén aquesta alfabetització com el conjunt d’habilitats, coneixements i capacitat de comprensió que permet a la ciutadania usar amb eficàcia i seguretat els mitjans de … LLegir més
II Jornades COEDUCA. Dones de ciència
Al mes de febrer es va commemorar l’11F, el dia Internacional de la Dona i la Nena a la Ciència, i el 8 de març, el dia de la Dona. Per aquest motiu hem organitzat una vegada més les jornades COEDUCA. Dones de ciència des del CEFIRE d’Elda, amb l’objectiu de fer més visibles i … LLegir més
Activitats físiques en el medi natural: progressió i aprenentatge en vies ferrades
Este curs oferix una combinació perfecta entre teoria i pràctica per a poder incorporar a l’exercici docent les activitats en el medi natural. Concretament, s’abordaran les tècniques de vies ferrades i tirolines; la normativa en matèria de seguretat, així com la prevenció dels riscos associats a la pràctica d’aquest tipus d’activitat. Els objectius principals són … LLegir més
Educació viva i activa: experiències de vida en el segon cicle d’Educació Infantil
Les escoles d’educació viva i activa centren els processos d’aprenentatge de l’alumnat en la circulació lliure pels ambients i en l’experimentació i el descobriment a través del treball i el joc amb materials manipulatius d’aprenentatge. Aquest entorn, permeten potenciar la creativitat del xiquet i ser coherents, com a educadors, amb les necessitats autèntiques dels xiquets … LLegir més