Recursos i estratègies per a l’atenció de l’alumnat estranger a l’aula ELE

Un dels reptes primordials de les societats occidentals del segle XXI és l’acollida de les persones migrants que arriben al nostre territori a la cerca de noves oportunitats personals, professionals i socials. Es tracta d’homes i dones que, per motius ben diversos, han deixat els seus països d’origen per a gestar-se una vida amb garanties plenes de realització i d’inserció respectuosa amb la diversitat cultural i lingüística.

Sens dubte l’eina que, en primera instància, afavoreix aquesta acollida és el coneixement de l’entorn sociocultural i, en particular, de la nostra realitat lingüística. Per això, els centres d’educació secundària, els centres de formació de persones adultes i les escoles oficials d’idiomes han desplegat, entre d’altres iniciatives, les aules específiques per a l’aprenentatge de l’espanyol com a llengua estrangera (ELE), espais on, a més de propiciar una atmosfera procliu a l’aterratge socioemocional de l’alumnat jove i adult de procedència estrangera, es treballa mitjançant metodologies actives i participatives tota mena d’estratègies inclusives i activitats que estimulen l’aprenentatge de l’espanyol.

Així doncs, aquesta formació pretén presentar al professorat de l’aula ELE un ventall ampli d’estratègies i materials didàctics que es poden fer servir en el disseny de situacions d’aprenentatge autèntiques, basades en la vida real i en l’entorn social de l’estudiant, amb tasques contextualitzades i instruments d’avaluació que activen el desenvolupament de destreses comunicatives, culturals i socials.

Aquesta acció formativa a distància compta amb tres sessions obligatòries per videoconferència, en horari de 17 a 19 hores, d’acord amb el calendari següent:

• 11 d’abril: escalfament i principis motors.
  • 25 d’abril: seguiment de la formació.
  • 23 de maig: avaluació dels aprenentatges.

Per a més informació i accés al web d’inscripció, pitgeu aquest enllaç