Taller COEDUCA. Repensar i transformar els espais amb mirada interseccional

Per ANTONIA MARIA, PEREA LOPEZ | 22 març, 2024

Els continguts que es treballaran en aquest taller tenen per objectiu esdevenir un suport o guia perquè els centres puguen reflexionar, repensar i transformar els seus espais des d’una mirada coeducativa que genere espais d’aprenentatge igualitaris i inclusiu.  Les persones expertes que ens acompanyaran durant el desenvolupament del taller tractaran d’oferir-vos un ampli ventall de … LLegir més

ODS. Ecosistemes i biodiversitat de l’Alt i Mitjà Vinalopó: un enfocament pràctic

Per CONCEPCIÓN, PÉREZ MOLINA | 6 març, 2024

Curs semipresencial amb dos eixides al camp que té com a objectiu donar a conéixer el paisatge de la zona les seues característiques i interpretació així com saber com és la biodiversitat predominant i les seues adaptacions al mitjà. També aprendrem a treballar la biodiversitat de la zona en la nostra pràctica docent. Per a … LLegir més

Explorant noves tècniques en bioquímica i biologia molecular

Per CONCEPCIÓN, PÉREZ MOLINA | 5 març, 2024

Juntament amb professorat de la Universitat d’Alacant expert hem organitzat este curs d’actualització científica en bioquímica i biologia molecular dirigit fonamentalment al professorat de Biologia i Geologia i professorat d’altres especialitats que requerisquen d’una actualització en estos camps. Per a la inscripció clica ací.

Propostes d’aprenentatge en l’Educació Infantil

Per e_azorinlopez | 4 març, 2024

Les propostes en Educació Infantil són un conjunt d’activitats que conviden a l’exploració i experimentació a través del joc per a conduir cap a l’aprenentatge, amb un material acuradament seleccionat i presentat, per tal d’afavorir la relació entre iguals i de dur a terme a través de l’acompanyament de l’adult. En aquest taller es pretén … LLegir més

Cursos de Formació en Prevenció de Riscos Laborals

Per a_francesconejero | 28 febrer, 2024

Obert el termini d’inscripció als cursos de formació en Prevenció de Riscos Laborals dirigits al personal docent no universitari que es desenvoluparan en línia a través de la plataforma Aules. Estos cursos es fonamenten en el que s’estableix en l’article 19 de la Llei 31/1995 de 8 de novembre, per la qual s’aprova la Llei de Prevenció … LLegir més

STOP MOTION i altres tècniques d’animació com a recurs educatiu

Per MARÍA DEL CARMEN, HIDALGO ORTEGA | 20 febrer, 2024

A càrrec de dos animadors professionals, Manuel Ferri Gandia i Vicente Molina Pardo Amb aquest curs d’animació per a docents es pretén ampliar el ventall d’estratègies en el procés educatiu. Donar a conéixer un món d’immenses possibilitats: motivació, creativitat, fantasia…les ferramentes bàsiques del STOP MOTION al servici de l’aprenentatge. El format mixt del curs amb … LLegir més

Passeig de lectura augmentada: la creació literària i la seua explotació a l’aula

Per fj_johnsonesteve | 15 febrer, 2024

Quin són els reptes de l’educació de la competència literària del nostre alumnat en el segle XXI? De quina manera connectem allò que sap, allò que ha aprés i tot el que continuarà aprenent fora del marc estrictament escolar amb l’aprenentatge literari que fem a les aules? L’objectiu d’aquest curs és mostrar i dur a … LLegir més

Recursos i estratègies per a l’atenció de l’alumnat estranger a l’aula ELE

Per fj_johnsonesteve | 15 febrer, 2024

Un dels reptes primordials de les societats occidentals del segle XXI és l’acollida de les persones migrants que arriben al nostre territori a la cerca de noves oportunitats personals, professionals i socials. Es tracta d’homes i dones que, per motius ben diversos, han deixat els seus països d’origen per a gestar-se una vida amb garanties … LLegir més

Fes del teu centre un espai lliure de fake news

Per fj_johnsonesteve | 15 febrer, 2024

L’any 2007 la Comissió Europea encetà el debat sobre la importància de l’alfabetització mediàtica informacional (AMI) en l’entorn digital per a crear una societat del coneixement crítica, democràtica i participativa. S’entén aquesta alfabetització com el conjunt d’habilitats, coneixements i capacitat de comprensió que permet a la ciutadania usar amb eficàcia i seguretat els mitjans de … LLegir més

II Jornades COEDUCA. Dones de ciència

Per ANTONIA MARIA, PEREA LOPEZ | 13 febrer, 2024

Al mes de febrer es va commemorar l’11F, el dia Internacional de la Dona i la Nena a la Ciència, i el 8 de març, el dia de la Dona. Per aquest motiu hem organitzat una vegada més les jornades COEDUCA. Dones de ciència des del CEFIRE d’Elda, amb l’objectiu de fer més visibles i … LLegir més