Educació viva i activa: experiències de vida en el segon cicle d’Educació Infantil

Les escoles d’educació viva i activa centren els processos d’aprenentatge de l’alumnat en la circulació lliure pels ambients i en l’experimentació i el descobriment a través del treball i el joc amb materials manipulatius d’aprenentatge.

Aquest entorn, permeten potenciar la creativitat del xiquet i ser coherents, com a educadors, amb les necessitats autèntiques dels xiquets i de les xiquetes.

Créixer en un entorn respectuós amb els processos de vida dels xiquets i de les xiquetes i amb la seua manera d’entendre el món, en un entorn que permeta l’expressió i l’acció personal, afavoreix un creixement en equilibri i benestar que permet als xiquets anar construint la seua autoseguretat, autoimatge i autoestima, és així com aniran elaborant la construcció de la mateixa personalitat i entraran en un procés de sociabilització que els permetrà generar intercanvis positius i assegurances amb els altres, acceptant els mateixos processos i els dels altres.

En aquest curs es tractaran aspectes com l’acompanyament emocional i la disciplina positiva, ambients d’aprenentatge i propostes, documentació i avaluació, moments de la jornada escolar, intel·ligències múltiples i contextos d’aprenentatge. A més, la formació es realitzarà en el CEIP Escriptor Canyís, que duu a terme aquesta proposta pedagògica, on es veuran in situ els ambients, materials, propostes, etc.

Per a accedir a la inscripció del curs, pitgeu ací.