Fes del teu centre un espai lliure de fake news

L’any 2007 la Comissió Europea encetà el debat sobre la importància de l’alfabetització mediàtica informacional (AMI) en l’entorn digital per a crear una societat del coneixement crítica, democràtica i participativa. S’entén aquesta alfabetització com el conjunt d’habilitats, coneixements i capacitat de comprensió que permet a la ciutadania usar amb eficàcia i seguretat els mitjans de comunicació.

Així doncs, la finalitat d’aquest curs és capacitar la gent jove per a navegar en un entorn mediàtic informacional cada vegada més complex per tal d’ajudar el nostre alumnat a comprendre millor l’origen de les notícies i els interessos subjacents i reduir així les possibilitats de manipulació de les percepcions dels fets, dins un model d’educació transversal que ha d’impregnar les diferents etapes, àmbits i matèries del currículum.

L’alumnat d’avui en dia, ciutadans i ciutadanes del present i del futur, ha d’aprendre a detectar les notícies falses o fake news, a saber explorar i identificar la font que les genera i a cercar i contrastar evidències i proves sobre la informació que apareix als mitjans de comunicació i a les xarxes socials a fi de distingir entre allò que és cert i allò que no ho és.

En aquesta acció formativa centres i professorat tindran ocasió de conéixer els elements conceptuals de l’AMI, d’acostar-se a metodologies pràctiques sobre verificació de la informació i de dissenyar una situació d’aprenentatge per a implementar a l’aula pràctiques educatives que fomenten en adolescents i joves l’alfabetització mediàtica informacional, la reflexió compartida i la transferència d’un coneixement crític.

No desaprofiteu l’oportunitat de participar en un curs a distància amb tres sessions obligatòries per videoconferència, els dies 10 d’abril, 17 d’abril i 22 de maig de 2024 en horari de 16.30 a 18.30 hores, que contribuirà sens dubte a formar i protegir el vostre alumnat davant el fenomen actual de la desinformació.

Per a més informació i accés al web d’inscripció, pitgeu aquest enllaç