JORNADES D’EMERGÈNCIA CLIMÀTICA – ÀMBIT CTEM

Els dies 4 i 5 de maig l’àmbit CTEM va organitzar, en col·laboració amb la càtedra Càtedra de Cultura Científica per a l’Emergència Climàtica (Càtedra CCC) i el Jardí Botànic de la Universitat de València, unes jornades dedicades a l’emergència climàtica en les instal·lacions del Jardí, al Carrer Quart de València.

En la jornada va haver-hi conferències plenàries, taules de debat i exposicions de projectes de centres i entitats que treballen el tema del canvi climàtic.

Comptem amb la presència de Fernando Valladares (investigador CSIC), Álvaro Sáiz (Ministeri d’Educació i Formació Professional), Amparo Vilches (Universitat de València) i Alejandro Ramón (Ajuntament de València), que ens van aportar valuoses propostes per a treballar a l’aula aquest tema tan important.

Els joves van presentar els seus projectes i propostes d’acció davant la crisi climàtica, i van realitzar la conferència anual de joves de centres no universitaris (CONFINT). En ella es van triar als representants de la Xarxa de Centres per la Sostenibilitat de la Comunitat Valenciana per a la CONFINT nacional.

Ací us deixem els enllaços a les videoconferències i el vídeo de la III CONFINT. També les presentacions en pdf dels autors de les plenàries.

Presentació de Fernando Valladares: luces y sombras de la crisis climática.

Taula redona:

Presentació d’Álvaro Saiz: la sostenibilidad en el currículum LOMLOE

Presentació d’Amparo Vilches: la emergencia climática en el marco de una crisis global

Volem destacar la participació activa en la fira i en la jornada dels centres IES Carles Salvador (Aldaia), Els Foies (Beniganim), Escola FP Misericòrdia, CIPFP Ciutat del Aprenent, IES Clara Campoamor i IES El Saler (València), i CEIP Castro (Alfondeguilla). També agraïm la col·laboració de les entitats que van participar i felicitem les alumnes seleccionades per a la pròxima CONFINT Nacional: Carla María Saniuta, Aloma García i Vilalta, i Nicole Kenya Conde Ayala.