Girls4STEM-FOMENT DE LES VOCACIONS STEM

Estimada amiga,

Estimat amic,

Girls4STEM naix per a fomentar les àrees STEM entre el públic en general mitjançant activitats divulgatives i d’oci que acosten a les innovacions científiques i que permeten conéixer més aquestes disciplines. Volem donar a conéixer a què dediquem el nostre dia a dia els qui treballem en les àrees STEM.

El projecte, dirigit al foment de les vocacions STEM, molt especialment entre les xiques, naix en l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de la Universitat de València (ETSE-UV) i compta amb el suport institucional de la Universitat de València mitjançant el seu Vicerectorat d’Igualtat Diversitat i Sostenibilitat i la Unitat d’Igualtat, trobant-se emmarcat dins de les línies estratègiques del Pla d’Igualtat de la UV.

Girls4STEM compta amb el suport del CEFIRE (Centre de Formació Innovació i Recursos per al professorat), la qual cosa permet mantindre una estreta col·laboració amb el professorat de centre públics i concertats. No deixem de costat el contacte i col·laboració amb centres educatius privats, que realitzem de manera directa.

Podeu veure un resum de l’edició 2019-2020 en aquest vídeo. En la resta del canal Girls4STEM VLC – YouTube podeu veure vídeos dels diferents esdeveniments i exemples de les vídeo-biografies que va elaborar l’alumnat d’aquesta edició.

En aquesta segona edició 2020-2021, a desenvolupar entre febrer i juny del 2021, per a adaptar-nos a la situació actual, el projecte canvia el format i dona pas a activitats en línia.

Les instruccions per als centres interessats a participar en aquesta edició les podeu trobar en el següent enllaç.

Per a poder participar és necessari inscriure’s a través de la web del projecte. Si el vostre centre ja està inscrit, heu de manar un correu a girls4stem@uv.es confirmant el vostre interés a participar en aquesta edició. En tots dos casos, la data límit per a inscriure’s acaba el 01/03/2021.

La formació adquirida en aquest projecte pel professorat participant serà certificada per un curs de formació de 30 hores del CEFIRE.

Si eres docent i participaràs en el projecte, t’esperem el pròxim dia 4 de març a les 17.00 per videoconferència.

Durant la sessió es presentarà el projecte i es donaran detalls sobre com participar en aquest, a més de donar context sobre la situació actual de les vocacions STEM.

Esperem comptar amb la vostra participació

L’equip de Girls4STEM