Música.Avaluació

// AVALUACIÓ

#Com avaluar les propostes

L'avaluació és un dels moments del procés d'ensenyament-aprenentatge que més es veu afectat per les falses creences i els mites que existeixen sobre els ensenyaments artístics. Hi ha dues falses creences que resumeixen aquesta problemàtica (Morales, 2001):

1. La creació artística és cosa de genis, i per tant el seu aprenentatge mai satisfà les nostres expectatives.

2. En pertànyer la creació artística a l'àmbit d'allò subjectiu és difícil d'objectivar en continguts o objectius específics.

Per tant, hem de partir de què fem propostes d'aula amb uns objectius prefixats que anul·len el factor subjectiu, ja que aquest va unit a experiències prèvies i a condicionants de tota mena (culturals, emocionals...) i per tant ens impedeix millorar l'aprenentatge de l'alumnat, que és un dels objectius de qualsevol procés d'avaluació. Pel que fa a les evidències d'aprenentatge, hi ha diversos sistemes, però per a aquests Recursos d'estar per casa, desenvolupats en el context de l'ensenyament a distància, proposem un registre de control basat en el Portafolis, a manera de "Llibre d'artista", una mena de diari que funciona com un quadern de bitàcola de cada projecte i de totes les seues fases:

El portafolis es pot conceptualitzar com un contenidor que abasta els registres de l'activitat d'aprenentatge. Per Gardner (1994) el portafolis consisteix en alguna cosa més que un recull de documents i un registre d'activitats, és l'instrument que possibilita l'apreciació de les diferents relacions d'aprenentatge, comprovar el grau de satisfacció de les expectatives o els errors conceptuals que es donen en el procés de formació (Morales, 2001).

#Avaluació Autèntica

llibreta

L'Avaluació Autèntica és una metodologia d'avaluació per a l'aprenentatge, conduïda a través de tasques del món real que requereixen que els estudiants hagen d'utilitzar el seus coneixements i habilitats, donant compte d'acompliments creatius i efectius, en contextos significatius. Cal adaptar-la a la programació d’aula.

Les tasques plantejades han d’estar adaptades a la programació d’aula i, per tant, han de permetre fer el corresponent seguiment i avaluació continua del procés. Per poder realitzar-los, es poden emprar instruments d’avaluació adequats com els portafolis o les rúbriques.

Per altra banda, s'hauria d’establir el que anomenem Stop moments durant el procés, per tal d´avaluar i reconduir si és necessari.

//  RECORDA!

La proposta didàctica que plantegem és flexible i s'adapta al context del professorat  i de l’alumnat. L’objectiu principal és desenvolupar un altre tipus d’ensenyament-aprenentatge de manera original i enriquidora. En tot moment hauria de ser una activitat agradable.  Cal aprofitar un moment i espai molt particular com a detonant d’un aprenentatge enriquidor en aspectes curriculars, però sobretot en la vessant humana d’aquesta situació.  Hem de ser capaços d’adaptar la nostra proposta a la diversitat que tenim a les aules. Propostes obertes, flexibles i adaptables al ritme de tot l’alumnat.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies