ERASMUS+

El programa Erasmus+ té com a objectiu millorar la qualitat de l’educació oferint al nostre alumnat i professorat oportunitats de mobilitats internacionals per a l’aprenentatge. Aquest programa ofereix la possibilitat de realitzar visites a institucions d’altres països, cursos per al professorat i pràctiques en organitzacions públiques i privades a l’estranger per a estudiants.

Quins projectes europeus tenim?

En l’actualitat el centre educatiu participa en 3 projectes de mobilitat europea:

• KA131HED. Per a l’alumnat i professorat de Grau Superior. Permet les mobilitats individuals a països de la Unió Europea. Per als estudiants tenim mobilitats de 3 mesos de duració destinades a  realitzar el mòdul de Formació en centres de treball (FCT) en empreses europees. Per al professorat, les mobilitats estan dissenyades per a fer periodes d’observació a empreses o centres educatius homòlegs, d’una setmana de duració.
  • KA121VET. Per a l’alumnat i professorat de Grau Mitjà. Permet les mobilitats individuals a països de la Unió Europea. Per als estudiants tenim mobilitats de 15 dies o de 3 mesos de duració, destinades a  realitzar una experiència educativa en centres homòlegs europeus o pràctiques en empreses estrangeres. Algunes mobilitats dels estudiants tenen un professor acompanyant la primera setmana de la estància. Les mobilitats per a professorat estan dissenyades per a fer periodes d’observació a empreses o centres educatius homòlegs d’una setmana de duració
  • KA122SCH. Per a mobilitats de grup d’alumnat de l’ESO que visiten un centre homòleg a l’estranger. La duració de l’intercanvi és d’una setmana i van amb professorat acompanyant. L’allotjament es realitza en famílies.

En l’actualitat tenim conveni amb empreses i institucions de Heerlen i Sittard (Holanda), Florència (Itàlia), Cardiff i Manchester (Regne Unit), Jarvenpäa (Finlàndia), Arthez de Bearn i Orthez (França), Bremen (Alemanya) i Riga (Letònia).

Quines oportunitats ofereix?

PER ALS ALUMNES

• Millorar la comprensió de l’entorn econòmic i social
  • Millorar la competència lingüística
  • Ampliar la dimensió europea
  • Crèixer personalment
  • Augmentar l’empleabilitat mitjançant pràctiques a l’estranger
  • Millorar les expectatives laborals
  • Facilitar la transició de l’àmbit de l’educació al mercat laboral

PER AL PROFESSORAT

• Realitzar activitats de desenvolupament professional per a millorar les seues competències
  • Augmentar la capacitat de modernitzar el nostre institut
  • Augmentar el coneixement de pràctiques, polítiques i sistemes
  • Millorar la formació

Quins són els criteris de selecció?

Criteris de selecció d’alumnat de Grau Mitjà

Criteris de selecció d’alumnat de Grau Superior

Criteris de selecció de professorat d’ESO i Batxillerat

Criteris de selecció de professorat de cicles formatius job shadowing

Criteris de selecció de professorat de cicles formatius cursos

Com puc participar?

Si estàs interessat en participar pots inscriure’t omplint el següent formulari.

FORMULARI D’INSCRIPCIÓ (ALUMNAT GRAU SUPERIOR)

FORMULARI D’INSCRIPCIÓ (ALUMNAT GRAU MITJÀ)

FORMULARI D’INSCRIPCIÓ (PROFESSORAT ESO-BATXILLERAT)

FORMULARI D’INSCRIPCIÓ (PROFESSORAT CCFF)

Si tens dubtes pots enviar un correu electrònic a mt.penalbasegovia@edu.gva.es

Mobilitats realitzades

Consulta les mobilitats internacionals que hem realitzat amb els diferents projectes europeus en què participa el centre educatiu

Carta Erasmus+

La Comissió Europea ha concedit a l’IES Henri Matisse la Carta Erasmus d’Educació Superior per al periode 2021-2027. Amb aquesta carta el centre educatiu ja està habilitat per a iniciar projectes de mobilitat europea, tant del professorat com de l’alumnat.

Política Erasmus+

Seguint l’estratègia d’internacionalització del centre i el programa Erasmus+, l’IES Henri Matisse segueix compromés en el desenvolupament i manteniment de relacions de col·laboració amb centres d’Europa per tal de crear noves possibilitats per als estudiants i proporcionar una dimensió internacional a les seues titulacions.

Al següent enllaç pots consultar la declaració d’intencions de l’IES Henri Matisse en el Programa Erasmus+