Salutació del director

Manises, 3 de setembre de 2021

Com a Director de l’IES Ausiàs March de Manises desitge donar-los la benvinguda al curs 2021-2022.

Com cada any, tornem de l’estiu carregats d’il·lusions i expectatives per al curs que començarà dimecres que ve 8 de setembre. L’inici de curs sempre produeix una certa inquietud, sobretot des que es va deslligar la pandèmia. Per això, vull explicar-los les novetats que ens porta aquest nou curs:

Els alumnes acudiran al centre tots els dies amb màscara:
Estem a la meitat d’una pandèmia i hem de prendre mesures per a protegir la comunitat escolar. La Conselleria ha decidit que aquest curs siga presencial en tots els nivells. Però hem de seguir amb les mateixes mesures de protecció: màscares obligatòries, higiene de mans i respiratòria, ventilació creuada natural, entrades i eixides escalonades, patis diferenciats i distància intrapersonal de 1,5 metres.

A les aules hi haurà 1,2 metres de distància:
Mentre estiguem en nivells d’alarma 0, 1 o 2, la distància entre l’alumnat dins de l’aula es redueix a 1,2 metres. Així es permet que tots puguen acudir tots els dies. Si la pandèmia s’agreuja i passem a nivell 3 o 4, s’adoptaran altres mesures seguint el Pla de Contingència.

Classes a València, Castellà, Anglés i Francés:
Aquest curs s’inicia en tota la Comunitat Valenciana un nou i únic programa lingüístic denominat PEPLI i desapareixen la línia en valencià, el programa d’incorporació progressiva i el programa plurilingüe. L’alumnat del centre rebrà les classes majoritàriament en valencià, castellà i anglés – en el BACHIBAC especialment en francés-. El nombre de matèries en cada llengua varia segons el curs, però són les mateixes per a tots els alumnes d’un mateix nivell.

Comunicació a través de la Web Família:
Entre les mesures del pla de contingència per a reduir la possibilitat de contagi, s’inclou la limitació de persones externes. La comunicació entre les famílies i el centre serà preferiblement a través de la Web Família. Per a concertar cites poden fer-ho telefonant al 961206275 o mitjançant email a les direccions corporatives del professorat.

Abús del telèfon mòbil:
Existeix entre el nostre alumnat una gran dependència dels mòbils i un ús abusiu generalitzat. És per aquest motiu que ens hem proposat limitar el seu ús en tot el centre. Els alumnes de 1r i 2n d’ESO tenen prohibit l’ús del telèfon mòbil durant TOTA la jornada escolar inclòs el temps d’esbarjo. La resta de l’alumnat el podrà usar només durant l’esbarjo o com a eina didàctica sota indicació del professorat. L’ús inadequat suposa la retirada del mòbil i la recollida per un familiar directe adult al dia hàbil següent.

Novetats en la pàgina Web, Facebook i Instagram:
Poden estar al dia de l’actualitat de l’institut a través de les xarxes socials. Les novetats sobre jornades d’acolliment, tràmits de secretaria, activitats extraescolars, lliurament de llibres, etc poden consultar-les en la pàgina web www.iesausiasmarch.es

Tota la comunitat educativa treballa pel desenvolupament personal del nostre alumnat. Poden contactar amb el centre educatiu per a resoldre els seus dubtes.

Els desitge un curs en el qual tot l’alumnat desenvolupe al màxim les seues capacitats en un entorn d’aprenentatge agradable, motivador i comunicatiu.

Reben una cordial salutació.

José Regidor Espinosa

Director de l’IES Ausiàs March.