KA121 PROMOTING INCLUSION THOUGH ARTS, ENVIRONMENT AND HEALTH

Xàtiva- Verona mobility

“Promoting inclusion” is the name that we chose for the Erasmus between Xativa and Verona as that was the main objective of our exchange programme and the aspect we fostered the most.

However, we also focused on the other objectives of the Erasmus which are not less important and we also promoted the use of ICT among others.

These photos show how happy and excited our students were during those days. Some of them had never travelled by plane and everything was new for them.

Hence, they were discovering new experiences that helped them to open their minds, make friends from another country (Italy), expand their cultural knowledge, visit new places and be more inclusive.

They learnt how to accept differences and to understand that each person has different personal traits but that each of us is essential.

When they came back to their home country they were more respectful and aware of how important it is to fight agains inequalities. It was an experience they will never forget.

Xàtiva – Bielefeld mobility

Aquest any, l’intercanvi del nostre institut amb el Gymnasium Bethel de Bielefeld (Alemanya) ha tingut com a objectiu principal l’estudi de la sostenibilitat, i d’ací el nom del projecte “Xàtiva-Bielefeld: Per un futur sostenible”. Com a novetat, l’intercanvi ha estat emmarcat dins del programa Erasmus+ que financia la Unió Europea i han participat 14 alumnes de 1r de Batxillerat i 2 professors de cada centre.

En la primera part realitzada a Xàtiva del 25 de gener a l’1 de febrer, es va visitar el casc antic de Xàtiva amb el castell i l’Estret de le aigües, València centre, la Ciutat de les arts i les ciències i el Palmar, on vam visitar un centre de recuperación d’aus. El producte final va ser un diari de cada activitat enfocat des del punt de vista de l’estudi de la sostenibilitat.

En la segona part realitzada a Bielefeld del 18 al 25 d’abril, es va visitar Berlín, el casc antic de Bielefeld, l’empresa alimentària Dr. Oetker i l’alumnat va fer un taller d’upcycling amb objectes quotidians, entre altres activitats. El producte final ha sigut un cartell per a promocionar aquest tipus de projectes i tres presentacions al voltant de la sostenibilitat a les grans ciutats, als domicilis particulars i a l’empresa alimentària.

Xàtiva – Haarlem mobility

Aquest projecte tracta dues vertents principals. L’espanyola l’ART en la seua vertent més carrerenca i té com a finalitat obrir-vos els ulls i despertar l’esperit crític en vosaltres per a entendre la importància i conèixer de tota mena de manifestacions artístiques dintre del benestar emocional i personal que això comporta per a l’èsser humà i l’holandesa l’aigua com a recurs apreciat per aquelles latituds, el seu aprofitament i la seua purificació.

Es tracta d’un projecte d’associació estratègica, intercanvi escolar, en el que participem en aquest projecte en concret amb l’escola Coocern Lyceum de Haarlem (Holanda)