Què és HORIZON?

Logo oficial associació Horizon

Abans dels anys 90 el Programa Europeu d’ intercanvis i estades en l’estranger tan sols tenia lloc a nivell Universitari.

Als anys 90 este interès per la internacionalització dels centres a nivell europeu s’exten a les escoles de Secundària.  Al 1990 l’IES JOSEP DE RIBERA resulta ser una de les escoles fundadores d’HORIZON: “European Association of Secondary Schools”.

Esta associació Horizon inclou des del seu inici escoles dels següents països:

Estonia (Parnü); Alemanya (Bielefeld); Anglaterra (St. Neots); Holanda (Haarlem); Itàlia (Verona)

Des d’aleshores esta estructura Horizon ha suposat l’andamiatge dins la qual els instituts membres han desenvolupat tots els tipus d’intercanvis escolars i projectes europeus. Així el nostre institut des d’aleshores ha participat en intercanvis dins del programa europeu Comenius, intercanvis bilaterals amb Alemanya u Holanda i els darrers intercanvis multilaterals (amb participació de fins 6 països en un mateix intercanvi) dins del programa Erasmus +.

A esta associació Horizon s’han incorporat una escola a més : d’Itàlia (Bologna) i Holanda (Haarlemmermeer) i una escola de Rússia.

Anualment té lloc una Cimera Horizon. La finalitat d’esta cimera és avaluar la trajectòria i les activitats internacionals desenvolupades pels socis membres al llarg d’eixe curs i estudiar el millor camí a seguir en el futur de manera comuna. L’associació Horizon és important perquè dona context a les actuacions internacionals que de manera particular puguen donar-se en els diferents socis membres. Eixe context dona estabilitat i confiança.

La cimera HORIZON a Xàtiva va tenir lloc el curs passat després de 2 anys sense reunir-se a causa de la pandèmia.  Rússia i Anglaterra, no van poder assistir i ara es planteja un futur incert per les circumstàncies internacionals actuals derivades de la guerra i del Brexit.