Estades Professionals per a docents: obert el termini de sol·licitud

logo_ep_650x300pxS’ha publicat amb data 9 de març de 2016, RP2en el Boletín Oficial del Estado, la resolució de la convocatòria de 110 places d’estades professionals a Alemanya, Àustria, Bèlgica, França, Irlanda, Itàlia, Països Baixos, Regne Unit i Suïssa per a professorat de llengües estrangeres o professorat d’altres disciplines que impartisca classes en una llengua estrangera per al curs 2016-2017.

Este programa té com a objectius fomentar un millor domini de les llengües estrangeres, l’intercanvi de bones pràctiques docents, promoure una major apreciació de la diversitat cultural europea i propiciar projectes conjunts entre la comunitat educativa de l’àmbit europeu. Habitualment, estes experiències servixen, a més, per a iniciar projectes educatius conjunts a través d’Erasmus+, e-Twinning, viatges d’intercanvi, etc.

El programa està dirigit a funcionaris de tots els nivells educatius no universitaris que impartixen classes de o en una llengua estrangera i acrediten un nivell B2 de competència en la llengua oficial del país sol·licitat. Els beneficiaris percebran 1200EUR en concepte d’ajuda per a sufragar els gastos de desplaçament i manutenció. Les comunitats autònomes i els equips directius col·laboren per a permetre que els docents obtinguen el permís necessari.

Les estades són visites de dos setmanes que es realitzen entre octubre de 2016 i agost de 2017. Durant este període, els docents observen classes en el centre d’acollida, participen en reunions, col·laboren amb el claustre en activitats escolars o extraescolars i es familiaritzen amb la gestió acadèmica i administrativa del centre d’acollida.

Les sol·licituds tramiten a través de la Seu Electrònica del MECD, entre el 10 al 29 de març de 2016 i els candidats han d’introduir les dades necessàries i carregar la documentació requerida (formularis, requisits, mèrits, etc.) seguint les instruccions especificades en la seu electrònica del MECD:

Per a resoldre dubtes puntuals, s’ha de contactar a través del correu electrònic: estancias2016@mecd.es Les incidències de tipus tècnic, relatives al tràmit de sol·licitud, es notifiquen al correu electrònic: soporte.sede@mecd.es

En el blog d’estades professionals es troba informació detallada del procediment i experiències d’altres docents.