Club de lectura “Cantalot”

Al CEIP Sant Miquel dins dels programes de mesures per al foment lector hem creat el Club de Lectura “Cantalot”. En ell i dins de la realització de projectes interdisciplinars al centre hem volgut partir d’una lectura d’un llibre que servisca de fil conductor per a la realització del projecte. Aquest any han participat en ell l’alumnat de 5é i 6é de Primària i els projectes i productes finals han sigut una passada.

El club de lectura té com a finalitat principal fomentar l’hàbit lector i el gust de llegir al llarg de totes les etapes de l’aprenentatge, perquè incorpora la lectura en diferents formats i tipologies com un dels fonaments del seu procés educatiu i vital.

Per tot això, el nostre club de lectura forma part d’un procés formatiu global que implica a tota la Comunitat Educativa i serveix de recurs per a afavorir la inclusió, la socialització i la formació integral de tota la Comunitat Educativa. El club de lectura té els següents objectius:

• Augmentar la competència en comunicació lingüística i fomentar en la Comunitat Educativa l’interés per la lectura encuriosint i l’interés pels llibres i desenvolupar l’hàbit lector.
  • Afavorir la comprensió lectora des de totes les àrees, matèries, àmbits i mòduls del currículum fomentant en l’alumnat la lectura com a activitat d’oci, de divertimento i el desig de llegir.
  • Promoure la col·laboració i participació de les famílies i altres membres de la comunitat educativa de l’entorn en les activitats programades en el pla lector.
  • Estimular l’ús de fonts documentals complementàries, tant en suports impresos com en digitals.
  • Fomentar en l’alumnat una actitud reflexiva i crítica per mitjà del tractament de la informació.
  • Potenciar l’ús i la dinamització de la biblioteca del centre docent i/o de qualsevol espai del centre com a lloc de lectura.

Durant aquest any anem a llegir els següents llibres relacionats amb el projecte interdisciplinar de cada trimestre:

Esperem que l’aulmnat i el professorat gaudisca de la lectura i aprofite per a conéixer un poc més del seu patrimoni, de la seguretat en internet i com no de que tots i totes som iguals.