L’educació no és un sistema estàtic, canvia amb el pas del temps: noves metodologies, tecnologies per a l’aprenentatge i coneixement, instruments d’avaluació i registre, etc. Però l’espai també és un element educatiu. Este recurs d’aprenentatge consistix en una manera diferent d’organitzar els alumnes, l’espai i els materials per a propiciar i construir un lloc d’aprenentatge que sorgeixca espontàniament. Per tot açò, el Projecte Aula del Futur sorgeix com a una necessitar per a implantar noves metodologies actives i innovadors on és situe de manera principal a l’alumnat en la diana del procés d’ensenyament-aprenentatge.
Per a la creació d’aquesta aula ens hem basat en la proposta d”Aules del Futur” de l’INTEF (Institut Nacional de Tecnologies Educatives i de Formació del Professorat).
https://auladelfuturo.intef.es/red-adf/
Aquesta transformació de l’espais del centre és basa en 4 pilars bàsics: financiació, formació, organització i transformació.
Dins de l’aula del futur/aula transformadora trobem diferents zones amb un treball diferenciat i centrat en el desenvolupament dels competències STEAM de l’alumnat:
- CONNECTA: utilització de dispositius electrònics i mobiliari flexible per a desenvolupar el treball cooperatiu i la utilització de metodologies innovadors, participatives i cooperatives.
- COMPARTEIX: Utilització de diferents recursos físics i electrònics per a treballar i compartir els coneixements.
- revolta: Recursos per analitzar i comprendre, utilització de robòtica, pensament computacional…
- CREA: Ràdio escolar, Croma, ferramentes office 365 per a treball cooperatiu, LLEC’S…
- REFLEXIONA: Racons d’estudi individual, auriculars, dispositius portàtils, jocs educatius….
- EXPOSA: Aplicacions digitals de presentació, mobiliari en graderia, presentació de treballs, expressió oral….
EL FUTUR ESTÀ PRESENT AL CEIP SANT MIQUEL
En la següent presentació expliquem pas a pas com ha sigut aquest procés de transformació.