Activitats amb motiu del 8 M, Dia de la Dona

Activitats amb motiu del 8 M, Dia de la Dona

El Dia Internacional de les Dones se celebra el 8 de març de cada any i està reconegut per l'Organització de les Nacions Unides. És el dia que es denuncia el sexisme i la desigualtat de drets i oportunitats entre homes i dones.

Per tal de commemorar aquesta efemèride, al nostre centre hem realitzat una sèrie d’activitats i tallers per a conscienciar al nostre alumnat de la importància de treballar per una societat més justa i igualitària. Entre les activitats dutes a terme han estat: tallers d’anàlisi d’anuncis publicitaris sexistes, tallers de marca pàgines, xapes, polseres, murals sobre dones esportistes i sobre escriptores amb pseudònims masculins, taller sobre anàlisi del sexisme als videojocs, visionat de pel·lícules feministes, etc.

Les alumnes de l’optativa de Literatura Universal de 1r Batxillerat han preparat una exposició, “No deixem en l’oblit les dones escriptores”, que fa un repàs per la vida de diverses escriptores que han hagut de signar amb un nom masculí per a poder veure publicada la seua obra. A més, les mateixes alumnes van explicar a l’alumnat de 1r ESO el contingut de l’exposició.

Moltes gràcies per la vostra feina.

El nostre alumnat, de segur, que ha gaudit molt amb els tallers i les diferents activitats. Continuarem treballant per un centre coeducador.

Activitat del Departament d’Economia per a commemorar el 8 M

Activitat del Departament d'Economia per a commemorar el 8 M

En el departament d'economia continuem inculcant els valors dels ODS (Objectius de Desenvolupament Sostenible) en l'educació del nostre alumnat donada la seua importància per a ajudar a resoldre els problemes mundials actuals. No ens oblidem que, en treballar cap al compliment dels ODS enfortim la promoció dels drets humans i el benestar de tots.

En aquesta data tan assenyalada ens hem centrat en l'ODS 5: IGUALTAT DE GÈNERE. L'alumnat ha treballat a l'aula el compromís amb aquest, assumint que és cosa de tots i de totes. Hem d'aconseguir un món igual i just per a totes les dones i per a totes les persones.

Ruta Matemàtica en València

Ruta Matemàtica en València

El passat divendres 3 de març, l'alumnat de 4t d'ESO va passar el matí de ruta matemàtica per València.

La ruta va començar en les Torres de Serrans, coneixent l'estil arquitectònic, la utilitat militar de les Torres i un poc d'història de mapes i cartografia. Allí van calcular distàncies amb l'ajuda de brúixola i mapes i altures mitjançant semblança de triangles.

El recorregut va continuar pel centre de la ciutat des de la plaça de la Verge cap a les Torres de Quart i en tot el recorregut van continuar "veient matemàtiques" per tot arreu: unitats de mesura antigues, utilitats de les formes de les tapadores del clavegueram, altures amb càlculs trigonomètrics...

El recorregut va acabar al Jardí Botànic, on se'ls explicà la presència del nombre auri en la natura i les proporcions.

El nostre objectiu ha estat que gaudiren, que descobriren la utilitat i la presència de les matemàtiques per tot arreu i potenciar la seua "mirada matemàtica".

Teatre-Xarrada del Presos de Villena

Teatre-Xarrada dels Presos de Villena

Aquest dimecres 1 de març, el nostre alumnat de 3r i 4t d’ESO, 1r de Batxillerat i 1r i 2n de Formació Professional Bàsica han pogut assistir al teatre protagonitzat per un grup d’interns de la presó de Villena. Ha estat organitzat per la Unitat de Prevenció Comunitària en Conductes Addictives de la Mancomunitat de la Vall d’Albaida i patrocinat per L’IES Manuel Sanchis Guarner i l’Ajuntament de Castelló de Rugat.

Aquesta acció formativa forma part del Pla d’Acció Tutorial del centre i està inclosa dins del bloc de la prevenció de les drogodependències i la promoció de l’oci saludable i de la salut.

L’activitat ha estat dividida en tres parts. En la primera part s’ha representat una obra de teatre, la qual, ha agradat molt al públic. En la segona part, ens han contat en primera persona les seues vivències, la seua relació amb les drogues i les conseqüències que han hagut de sofrir. I finalment, l’alumnat, distribuïts en xicotets grups, han pogut mantindre una conversa amb aquestes persones, per tal de poder preguntar allò que més els ha impactat i reflexionar sobre les greus conseqüències que comporta l’elecció a consumir substàncies nocives per a la salut.

Prevenció de riscos laborals, FOL 1r FPB

Prevenció de riscos laborals, FOL 1r FPB

FOL PRL 1 FPB DEFOK

En FOL (Formació i Orientació Laboral) es pretén transmetre a l'alumnat uns coneixements bàsics que els permetrà conéixer millor la prevenció de riscos laborals i com comportar-se per a fomentar la salut laboral.

En aquesta avaluació, estan coneixent els factors i tipus de riscos professionals així com les seues causes, la valoració de la seua pròpia seguretat i la dels seus companys i companyes en l'acompliment de les competències professionals pròpies.