2a visita projecte APS. Unint Generacions

2a visita projecte APS. Unint Generacions. Un repte entre jubilació i joventut

Els alumnes de formació professional bàsica d’Informàtica d’Oficina de l'IES Manuel Sanchis Guarner de Castelló de Rugat han tornat a visitar l'associació de jubilats i jubilades de la localitat en una segona visita carregada d'emoció i aprenentatge.

En esta ocasió, els objectius aconseguits han consistit a cobrir les necessitats formatives detectades durant la primera visita, brindant als majors algunes habilitats per a defendre’s de manera segura en l'entorn digital, i per altra, l’alumnat d'FP bàsica ha adquirit uns aprenentatges i unes competències que de segur els farà créixer en l'àmbit personal i professional.

Els temes abordats pels alumnes han sigut variats i de gran rellevància en l'actualitat. Des de les primeres passes en ciberseguretat, fins a la identificació de faules i notícies falses, passant per alguns consells per a navegar de manera segura i evitar estafes. A més, es va tindre l’oportunitat de presentar a Celia, la intel·ligència artificial aplicada a la cura i diagnòstic preventiu de les persones majors, despertant l'interés de tots els presents.

La jornada no sols ha sigut enriquidora en termes de coneixements, sinó que també s’ha convertit en un espai d'intercanvi i diàleg entre generacions. Els majors van compartir les seues experiències i dubtes, mentre que els joves van arreplegar informació per a preparar futures visites i continuar contribuint al creixement mutu.

Finalment, donar les gràcies a l'ajuntament de Castelló de Rugat i a tota la comunitat educativa del centre perquè les seues col·laboracions són fonamentals per a dur a terme esta iniciativa, però el verdader reconeixement recau en la implicació i participació exemplar dels nostres majors. El seu entusiasme i obertura a l'aprenentatge són un exemple per a tots i totes, demostrant que l'intercanvi intergeneracional és una font inesgotable de saviesa i enriquiment mutu.

Us deixem algunes fotos més: