Teatre-Xarrada del Presos de Villena

Teatre-Xarrada dels Presos de Villena

Aquest dimecres 1 de març, el nostre alumnat de 3r i 4t d’ESO, 1r de Batxillerat i 1r i 2n de Formació Professional Bàsica han pogut assistir al teatre protagonitzat per un grup d’interns de la presó de Villena. Ha estat organitzat per la Unitat de Prevenció Comunitària en Conductes Addictives de la Mancomunitat de la Vall d’Albaida i patrocinat per L’IES Manuel Sanchis Guarner i l’Ajuntament de Castelló de Rugat.

Aquesta acció formativa forma part del Pla d’Acció Tutorial del centre i està inclosa dins del bloc de la prevenció de les drogodependències i la promoció de l’oci saludable i de la salut.

L’activitat ha estat dividida en tres parts. En la primera part s’ha representat una obra de teatre, la qual, ha agradat molt al públic. En la segona part, ens han contat en primera persona les seues vivències, la seua relació amb les drogues i les conseqüències que han hagut de sofrir. I finalment, l’alumnat, distribuïts en xicotets grups, han pogut mantindre una conversa amb aquestes persones, per tal de poder preguntar allò que més els ha impactat i reflexionar sobre les greus conseqüències que comporta l’elecció a consumir substàncies nocives per a la salut.