Cinqué

030 Kiko

Kiko Fornés

Projecte Partits Polítics

A gener els alumnes de cinquè van començar a treballar un projecte anomenat “Salvem la democràcia” en el qual els dos malvats de la pel·lícula Els increïbles volien fer el possible per a que Espanya tornara a ser una dictadura.

Dins d’aquest projecte han pogut estudiar què significa el terme democràcia, els seus principis i la divisió de poders; els drets i els deures que tenim totes les persones, arreplegats en la Constitució i basats en la Declaració Universal del Drets Humans; l’organització política d’Espanya i com s’organitza el territori espanyol (municipis, províncies i comunitats autònomes); així com també les organitzacions internacionals de les que forma part Espanya com a país compromés a millorar les condicions de vida de les persones en qualsevol racó del planeta.

Com a producte final del projecte havíen de formar 4 partits polítics. Han treballat en equip per a posar-li un nom, li han creat un logotip i han pensat en idees en comú per a fer el seu programa electoral. Què vos agradaria millorar de la nostra ciutat? I de la nostra escola? Amb aquestes dues preguntes van començar a pensar i a pensar. Eren moltes coses les que els venia al cap però havíen de posar-se d’acord. A més, només podíen triar 3 coses per a la ciutat i 3 per a l’escola.

Amb l’eina digital Canva van fer tot el treball per a poder ser vist per tota la comunitat educativa i van estar fent campanya electoral durant setmana a tots i totes els i les alumnes i mestres de l’escola.

Per a posar fi al projecte van fer els seus discursos al saló de plenaris de l’Ajuntament de Dénia amb la presencia de l’alcalde de la nostra ciutat, Vicent Grimalt, i la regidora d’educació, Melani Ivars.

photo_2024-02-23_13-48-31

Foto final amb els representants de l'Ajuntament

Exposició Final al Saló de Plenaris de l'Ajuntament

Votacions al centre

Exposicions prèvies

L'alumnat prepara les seues exposicions a la resta de companys del centre.

photo_2024-02-20_10-21-53 (2)
photo_2024-02-20_10-21-54 (2)