Projecte Mediambiental

El coneixement i el respecte pel Medi Ambient és un tema destacat i interdisciplinari en les Programacions dels Departaments Didàctics i Projectes Educatius de l'IES Verge del Remei.

Comptem amb l'avantatge de disposar d'una superfície de zona verda d'uns 12.000 m² i de comptar amb un Cicle Formatiu de Jardineria i Floristeria.

Les activitats relacionades amb el Medi Ambient són variades. Podem destacar les següents:

Projecte de Jardí etnobotànic.
Setmana de la Ciència i el Medi Ambient.
Projecte Climántica.
Breakout sobre medi ambient i biologia
Foment de lectures de temàtica mediambiental.
Neteja i plantació en espais verds.
Hort escolar.
Arranjaments florals.
Tallers sobre reciclatge.
Composicions artístiques sobre naturalesa.
Visites guiades a espais naturals d'interés.

fotoefectos.com_

Projecte Jardí Etnobotànic

Aquest PIIE és interdisciplinari, intercultural i plurilingüe i serà portat a terme entre l'IES Verge del remei i els col·legis adscrits. L'objectiu principal és dissenyar i realitzar un jardí etnobotánic didàctic perquè els alumnes puguen observar i conéixer espècies autòctones utilitzades com a aromàtiques, medicinals i culinàries. Tot això amb cartells identificatius amb codi QR perquè l'alumne puga interactuar.

Els diferents departaments de les famílies professionals d'agrària, química i indústries, així com els departaments de biologia i llatí i grec.L'AMPA de l'IES Verge del Remei col·laborarà amb la difusió a través de xarxes socials.

cartelencuentrohuelva21
IMG-20190430-WA0009
1606996378756(1)
Jardín

Projecte Climántica

Climántica és fruit del treball en equip dut a terme per diferents experts i que es va iniciar al setembre de 2006. L'equip Climántica consta de quatre grups de treball –didàctica, edició gràfica, multimèdia i assessoria científica- que treballen coordinats mitjançant l'ús d'una plataforma col·laborativa situada allotjada en la intranet de la web del projecte. (enllaç Web Climántica)

La part de Climántica que està dirigida als alumnes de secundària, exposa -al llarg de huit unitats didàctiques, els grans problemes ambientals, alhora que els relaciona amb el canvi climàtic a nivell global.

Des de l'any 2012 l'institut participa en els Campus Internacionals que es realitzen en el projecte Climántica presentant treballs realitzats per alumnes de 4t ESO i Batxillerat.

Aquest curs 2019-2020 s'ha realitzat un Taller Climántica de Respostes Educatives al Canvi Climàtic inclòs en la programació del CEFIRE d'Alacant. Es tracta d'una acció formativa per al professorat que es desenvoluparà en col·laboració amb el Grup d'Investigació Clima i Ordenació del Territori de la Universitat d'Alacant que dirigeix el Catedràtic Jorge Olcina, sent l'amfitrió promotor l'IES Verge del Remei.

Com a activitat cultural del taller, i amb motiu de la celebració del 40é aniversari de l'IES Verge del Remei, s'inclou en el programa el Musical "La Volta al Clima en 10 Escenes", creat al campus internacional de Aveiro 2019, i adaptat a Alacant pels alumnes del Batxillerat d'Arts Escèniques d'aquest centre de secundària.

Climántica
IMG-4442
IMG-20200226-WA0006
20200225_180411