Associació d’alumnat “Mixte 5”

La Federació d’Associacions d’Estudiants – FADES és una entitat que sorgix des de la inquietud de diversos joves membres d’associacions d’alumnat per a fomentar l’associacionisme estudiantil i la participació de l’alumnat en la seua educació.

Des que es va crear FADES té com a objectiu formar associacions en els instituts de Castelló i València. L’associacionisme estudiantil és la millor ferramenta per a fomentar la participació dels i les joves a l’ensenyament, facilitar la representació de l’alumnat en els consells escolars, promoure la pràctica de l’animació sociocultural i del voluntariat juvenil en els centres, afavorir l’emprenedoria social i la prestació de servicis en matèria d’educació, mediació i joventut, entre altres.

Durant el curs 2023/2024 es crea en l’IES Vicent Castell i Domènech l’Associació d’Alumnat Mixte 5 (AAM5) amb un grup d’estudiants compromés amb el centre educatiu i amb el que passa dins d’ell. El que es pretén amb este associacionisme és implicar l’alumnat en la resolució dels problemes que detecten que passen en l’IES mitjançant l’organització d’activitats diverses organitzades i executades pel propi grup d’estudiants. Per a dur a terme este treball hi ha una professional dinamitzadora que guia a l’associació per a poder organitzar les activitats a través de quatre fases bàsiques de la participació: anàlisi de la realitat mitjançant una enquesta, presa de decisions sobre la base d’esta, assumpció de responsabilitats, planificació i organització d’activitats en el centre, per a després poder avaluar i celebrar les competències adquirides en el procés i els resultats obtinguts.

Sobre la base de les dades obtingudes a l’enquesta les quals s’arrepleguen per les classes de la IES, el grup decidix quins són els resultats que els parixen més greus i d’ací comencem a treballar les següents fases amb el grup.

És sabut que el motor de qualsevol associació són les persones sòcies llavors nosaltres animem a tot l’alumnat al fet que s’associen perquè així ens mostren el seu recolzament i a més amb la vostra aportació econòmica podem realitzar les activitats en l’IES.

La manera d’associar-se és pagar 1€ en el curs amb una transferència al número de compte bancari: ES89 3159 0022 1826 8111 5222.

Fulla de l’Associació “Mixt 5”

L’Associació d’alumnat Mixt 5 ens reunim tots els dimarts en l’hora de primer pati a la Biblioteca de l’IES, la qual roman tancada a la resta de l’alumnat eixe dia i en eixe moment. Et convidem que vingues i ens conegues perquè veges el que fem i així poder ajudar-nos de manera activa en el nostre treball !Anima’t!