Dibuix Artístic II

Dibuix artístic II

INTRODUCCIÓ

Partint de les destreses i coneixements previs adquirits de manera general en l'assignatura d'Educació Plàstica, Visual i Audiovisual de l'ESO, en Batxillerat s'aprofundirà en les destreses i conceptes del Dibuix com a eina del pensament que participa en el procés creatiu, comunicatiu, plàstic i visual, contribuint a adquirir les competències necessàries per a la formació permanent de l'individu.

Les matèries Dibuix Artístic aporten coneixements teòrics, tècnics i estètics, fomentant un pensament divergent. L'aprenentatge estètic ha de realitzar-se sobre bases teòriques i pràctiques, fomentant la creativitat, l'esperit d'investigació i la formació permanent. De manera gradual i seqüencial, els coneixements i destreses adquirits en Dibuix Artístic I han de ser la base sobre la qual s'assente Dibuix Artístic II. S'ensenyarà i s'aplicarà el principi de partir d'allò més general pel cap alt particular, perquè l'alumnat vaja adquirint les habilitats i conceptes per a construir aprenentatges significatius, mitjançant el disseny de projectes globals.

En Dibuix Artístic I l'alumnat ha treballat la matèria de forma més objectiva, en canvi, durant l'assignatura de Dibuix Artístic II, l'alumnat explora més a fons dos conceptes fonamentals com són la forma i l'espai que li envolta, a través de la figura humana i la perspectiva, però sobretot, se centra en aspectes més subjectius per a potenciar la capacitat creativa de l'estudiant i orientar-los cap a les múltiples alternatives formatives artístiques més concordes amb els seus interessos.

Continguts, estructura i classificació

Partint del marc de referència del currículum bàsic (RD 1105/2014) i la seua concreció en la CV (Decret 87/2015), els continguts de la matèria s'estructuren en 5 blocs.

BLOC I. La forma. Estudi i transformació.

BLOC II. L'expressió de la subjectivitat.

BLOC III. Dibuix i perspectiva.

BLOC IV. El cos humà com a model.

BLOUQUE V. Dibuix en el procés creatiu.

L'organització i distribució de les diferents unitats didàctiques per a desenvolupar els blocs de continguts anteriorment citats, al costat dels continguts curriculars i específics, i els criteris d'avaluació són les següents:

UNITAT 1. INICIACIÓ A la PERSPECTIVA

UNITAT 2. DIBUIXEM AMB PERSPECTIVA

UNITAT 3. ESTUDI, RELACIÓ I TRANSFORMACIÓ DE LES FORMES

UNITAT 4. L'EXPRESSIVITAT DE LA LÍNIA

UNITAT 5. ANÀLISI DE PROPORCIONS:ANATOMIA DE LA FIGURA HUMANA

UNITAT 6. REPRESENTACIÓ DE RITME I MOVIMENT

UNITAT 7. TACA I CLAROBSCUR: CREACIÓ DE VOLUM I PROFUNDITAT

UNITAT 8. COMPOSICIÓ I ORGANITZACIÓ DE L'ESPAI

UNITAT 9. EL COLOR, UNA EINA DE CREATIVITAT

UNITAT 10. TEXTURES. EXPRESSIÓ DE LA SUBJECTIVITAT

PROJECTES

Criteris d'avaluació

Continually leverage existing emerging core competencies for empowered experiences. Appropriately harness customer directed content and go forward paradigms. Distinctively generate state of the art architectures for world-class markets. Distinctively actualize seamless materials after 24/365 customer service. Holistically pursue premier resources without sticky materials.

Professionally disseminate fully tested e-tailers vis-a-vis magnetic methodologies. Dramatically implement emerging materials via efficient e-business. Continually productivate global paradigms for go forward functionalities. Compellingly evolve out-of-the-box solutions for error-free technologies. Credibly e-enable estand-alone mindshare vis-a-vis empowered methods of empowerment.

Criteris de qualificació

Trimestral:

80%: Proves pràctiques, realització de treballs en classe, anotacions, làmines, treballs finals.

- 50%: Activitats pràctiques/teòriques d'avaluació.

- 30%: Activitats d'ensenyament-aprenentatge i anotacions.

10%: Llibre d'artista. Projecte personal.

10%: Actitud en classe.

*És obligatori entregar tots els treballs per a aprovar l'avaluació.

Qualificació final:

90% de la qualificació final resultarà del producte de la mitjana aritmètica de les tres avaluacions (sent necessari aprovar les tres avaluacions).

El 10% restant a la nota final de l'assignatura correspon a la realització del PORTFOLIO i la seua corresponent exposició.

Puja